Sökning: "Johan Sundström"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden Johan Sundström.

  1. 11. Putativt nödvärn - Har underrätterna samma syn på putativa nödvärnsinvändningar som HD?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Johan Sundström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 12. Kan jag lita på dig? : En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Sundström; Jonatan Viklund; [2019]
    Nyckelord :Trust; demography; eWOM; reviews; sales; real estate agents; Förtroende; demografi; eWOM; recensioner; försäljning; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Kan jag lita på dig? – En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen. Nivå: C-uppsats, examensarbete i företagsekonomi Författare: Jonatan Viklund & Robert Sundström Handledare: Jonas Molin & Lars-Johan Åge Datum: 2019-09-07 Syfte: Syftet med studien är att analysera hur förtroendet till eWOM inom försäljningsbranschen påverkas av demografiska aspekter. LÄS MER

  3. 13. Behavioral Targeting in E-Commerce Through the Use of Reinforcement Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Johan Sundström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : E-commerce websites often seek to maximize sales by employing sales agents to talk on the phone with selected visitors and assist them in making a purchase, and in order to make the most out of this investment, visitors must be targeted with contact offers intelligently. One approach to designing a targeting strategy is to have human experts define sets of rules that decide how to act, however, a more automated approach would be desirable. LÄS MER

  4. 14. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Johnson; Tim Prasertsri; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; influencer marketing; influencer; Instagram; restaurangbranschen; tvåstegshypotesen; message sidedness; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER

  5. 15. Sentiment analysis of Swedish reviews and transfer learning using Convolutional Neural Networks

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Johan Sundström; [2018]
    Nyckelord :Sentiment analysis; transfer learning; domain adaption; convolutional neural networks; cnn; machine learning; word2vec;

    Sammanfattning : Sentiment analysis is a field within machine learning that focus on determine the contextual polarity of subjective information. It is a technique that can be used to analyze the "voice of the customer" and has been applied with success for the English language for opinionated information such as customer reviews, political opinions and social media data. LÄS MER