Sökning: "Johan Sundström"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Johan Sundström.

  1. 21. CSR integrerat i affärsidén- har det någon betydelse för företagens framgång?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Aida Mekonnen; Victoria Klyukina; [2014]
    Nyckelord :Framgång; CSR; CFP; CSR-strategier; Stakeholders theory; intressenter; CSR-kommunikation; fördelar med CSR;

    Sammanfattning : Titel: CSR integrerat i affärsidén – har det någon betydelse för företagens framgång? Nivå: Kandidatuppsats i ämnet företagsekonomi, 15 hp Författare: Aida Mekonnen & Victoria Klyukina Handledare: Agneta Sundström Examinator: Lars-Johan Åge Datum: 2014- Juni Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur små och medelstora företag arbetar med CSR och att analysera om det finns en koppling mellan framgångsrika företag och integration av CSR i deras affärsidén. Metod: Arbetet grundar sig på både kvantitativ och kvalitativ sekundär data. LÄS MER

  2. 22. Marknadsstrategi för lead generation : En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emma Ståhl; Anna Pettersen; [2014]
    Nyckelord :Digital marketing; Market strategies; Lead generation; Digital tools; Market leads; Business-to-business; B2B; Digital marknadsföring; Marknadsstrategier; Digitala verktyg; Lead generation; Marknadsleads; Business-to-business; B2B;

    Sammanfattning : Titel:                                 Marknadsstrategi för lead generation: En studie om digitala marknadsstrategier och dess effekt på marknadsleads Nivå:                                 C-uppsats, kandidatexamen i Företagsekonomi Författare:                        Anna Pettersen och Emma Ståhl Handledare:                     PhD Agneta Sundström Examinator:                     PhD Lars-Johan Åge Datum:                             2014-Juni Syfte:                                Syftet med denna studie är att öka förståelsen för hur företag planerar, tillämpar och utvärderar strategier för digital marknadsföring med avsikt att generera leads. Metod:                              Flerfallstudien är av kvalitativ karaktär. LÄS MER

  3. 23. Finns det ett samband mellan självkänsla och upplevd stress hos högskolestudenter?

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Johan Sundström; [2012]
    Nyckelord :stress; self-esteem; students; demographic variables;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har pekat på samband mellan självkänsla och självupplevd stress vid akademiska studier. Hög självkänsla har varit en skyddsfaktor mot stress och medfört ett psykologiskt välbefinnande hos studenter. Det har dock förekommit både kulturella och demografiska skillnader gällande självkänsla och stress. LÄS MER

  4. 24. Sond för mätning av tandfickors djup

    M1-uppsats, Sektionen för Informationsvetenskap, Data– och Elektroteknik (IDE)

    Författare :Andreas Nilsson; Martin Almén; Johan Sundström; [2012]
    Nyckelord :tandfickor; djup; mätsystem; usb; veterinär tandvård; integrerat system;

    Sammanfattning : Detta examensarbete gjordes under hösten 2011 och beställdes av Accesia AB, som ville tafram en prototyp till ett elektroniskt verktyg för mätning av tandfickors djup, kallatfickdjupsmätning. Verktyget är tänkt att användas vid veterinärtandvård för hundar och katter. LÄS MER

  5. 25. Gränsöverskridande destinationsutveckling - En undersökning av turismsamarbeten som sträcker sig över nationella gränser med fallstudie av Öresundsregionen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Johan Arnberg; Carl Ekesiöö; John Sundström; [2011]
    Nyckelord :turism; co-opetition; destinationsutveckling; gränsöverskridande samarbete; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title Cross-border destination development – A case study on tourism cooperation that extends over national borders with a focus on the Öresund region Level Bachelor of Science thesis in Service Management (15 ECTS), at Campus Helsingborg, Lund University. Keywords Tourism, co-opetition, destination development, cross-border cooperation Authors Johan Arnberg, Carl Ekesiöö and John Sundström Advisors Malin Zillinger and Eva Persson Research question - What are the challenges and possibilities of trans-boundary destination development and how can these prerequisites impact on the tourism industry of the Öresund region? Purpose The purpose of this essay is to examine trans-boundary tourism destination development through a case study of the Öresund region. LÄS MER