Sökning: "John Dewey syn på lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden John Dewey syn på lärande.
1. En lärares syn på interaktivt lärande och begreppsutveckling ihistorieämnet
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)Sammanfattning : The aim of this study is to examine how teachers understand interactive methods in history education in secondary and upper secondary school. The study is based on learning theories by Lev Vygotskij, John Dewey and Jean Piaget on how different interactive teaching methods can enhance pupils’ literacy. LÄS MER
2. En studie om det kompletterande uppdraget på fritidshemmet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete var att undersöka om och i så fall hur fritidspedagoger/grundlärare mot fritidshem arbetar med det kompletterande uppdraget. Studien grundar sig utifrån en av skolinspektionens kvalitetsgranskningar som pekar på att ett flertal fritidshem har en stor potential att höja kvalitén på sin undervisning och därigenom stimulera elevernas utveckling och lärande. LÄS MER
3. Idrottslärarstudenters upplevelser av dans
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka idrottslärarstudenters erfarenheter av dans. Studien undersöker även vilka upplevelser idrottslärarstudenterna har av dans och vilken syn de har på dansens roll i idrott och hälsa. LÄS MER
4. "Det är inte så jävla lätt liksom" : En kvalitativ studie om specialidrottstränares uppfattning om lärande och bedömning i ämnet
Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med vår studie är att undersöka tränares syn på lärande och bedömning i ämnet specialidrott och kurserna idrottsspecialisering 1, 2 & 3. Följande är de preciserade frågeställningarna: 1. LÄS MER
5. En studie om betydelsen av barngruppers storlek på fritidshem
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Vi har skrivit detta examensarbete med utgångspunkt från frågeställningen hur pedagoger anser att barngruppers storlek påverkar det dagliga arbetet i verksamheten samt vilka aspekter av fritidshemmets uppdrag som riskerar att försvåras genom stora barngrupper. Vi har besökt två fritidshem från olika geografiska områden i Malmö stad samt ett i Svedala kommun. LÄS MER