Sökning: "Judith Karlsson"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Judith Karlsson.

  1. 1. Offentlig konst inom vård- och omsorgsboenden - En undersökning om äldres delaktighet vid val av konst på vård- och omsorgsboenden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Josefine Elna Karlsson; Lina Von Tell; Sandra Rönnberg; [2023-05-29]
    Nyckelord :Ageism; Nursing homes; Public Art; Decision-making; Participation;

    Sammanfattning : Since 2013, Gothenburg's Art unit has been given responsibility for all art in the city's nursing homes, they are a part of the public administration. Gothenburg Art describes in an article published in 2014 that, according to their mission, art should simulate and evoke discussion among the elderly. LÄS MER

  2. 2. Sex-och samlevnadsundervisningens innehåll,upplägg och genomförande som en del avskolans socialiseringsroll : En studie från elevernas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle; Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Johanna Lindgren Karlsson; Anna Brandt; [2021]
    Nyckelord :Sex and relationship education; primary school; student perspective; socialization; queer theory and norms;

    Sammanfattning : This is a qualitative essay that deals with students' experience of primary school sex andrelationship education. The purpose was to gain new knowledge into how students in theirfirst year of high school experienced primary school sex education about sexuality, consentand relationships in terms of both its form and content, with a hope to contribute knowledgethat may be relevant to the school's actors who from 2022 will implement new curriculumchanges. LÄS MER

  3. 3. Sambandet mellan upplevelser av Compassionfokuserad terapi och mående hos ungdomar med psykisk ohälsa samt omsorgspersoner : En mixad studie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Judith Karlsson; Lovisa Hansson; [2020]
    Nyckelord :compassion-focused therapy; group-based therapy; treatment experience; treatment outcome; caregivers; adolescents; Compassionfokuserad terapi; gruppbaserad terapi; behandlingsupplevelse; behandlingsutfall; omsorgspersoner; ungdomar;

    Sammanfattning : Studien undersökte gruppbaserad compassionfokuserad terapi (CFT) i en klinisk miljö hos ungdomar med psykisk ohälsa samt hos omsorgspersoner till ungdomar med psykisk ohälsa. Syftet var att undersöka samband mellan deltagarnas upplevelse av CFT och psykiskt mående före och efter behandling. LÄS MER

  4. 4. Identities through Words : Analyzing character positioning in Richard Yates’s Revolutionary Road

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Halla Ghassan Karlsson; [2020]
    Nyckelord :Richard Yates; positioning theory; EFL; literary analysis; Judith Butler; narratology; Heterosexual Matrix; Revolutionary Road;

    Sammanfattning : The aim of this thesis was to analyze how the discourse between the two main characters in Richard Yates’s novel Revolutionary Road implies complex power dynamics concerning identity formation. The analysis has been conducted by the use of positioning theory as well as the critical lens of the Heterosexual Matrix in order to discuss positioning findings in relation to gender formation. LÄS MER

  5. 5. Låt oss lära av de [o]döda - En motivstudie av Max Brooks´ World War Z: An Oral History of the Zombie War

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Rasmus Karlsson; [2019]
    Nyckelord :Envisionment; motive; Max Brooks; moral projections; “World War Z”; zombie;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine, through the process of close reading, the usage of different motives and narrative perspectives in Max Brooks´ bestselling novel World war Z: An Oral History of the Zombie War, such as narration, the usage of the zombie and moral projections. As this paper also takes an overviewing pedagogic direction, the paper aims to present the positive outcome of reading fiction, in alignment with the envisionment-arguments of Judith A. LÄS MER