Sökning: "Kandidatuppsats service management"

Visar resultat 31 - 35 av 102 uppsatser innehållade orden Kandidatuppsats service management.

  1. 31. Belöningssystem ur olika perspektiv : En studie om belöningssystem i försäljningsföretag inom den privata tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Rasmus Lennartsson; Oliver Carlsson; Mattias Brandt; [2017]
    Nyckelord :Reward system; contingency theory; private service sector; motivation; rewards; Belöningssystem; contingency theory; tjänstesektor; motivation; belöningar;

    Sammanfattning : Kandidatuppsats, Civilekonomprogrammet, Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet i Växjö, 2FE24E   Titel: Belöningssystem ur olika perspektiv Författare: Mattias Brandt, Oliver Carlsson och Rasmus Lennartsson Examinator: Elin Funck Handledare: Anders Jerreling   Bakgrund och problemdiskussion: Den privata tjänstesektorn står för över halva Sveriges BNP och med en nedåtgående rörelsemarginal för denna bransch utgör ekonomistyrning en viktig funktion. Inom ekonomistyrning ingår flertalet olika styrmedel där belöningssystem utgör en del av företagens styrmix. LÄS MER

  2. 32. En kvalitetsförbättring på spåren

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Karin Ingvarsson; Mikael Lidgard; [2017]
    Nyckelord :Kärntjänst; tilläggstjänst; tjänstekvalitet; tjänsteerbjudande; bemyndigande.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2017. Lunds universitet. Campus Helsingborg, Institutionen för Service Management. Titel: En kvalitetsförbättring på spåren - Om tjänstekvalitet ombord på fjärrtåg i Sverige. LÄS MER

  3. 33. Feral Information Systems i Vårdverksamheter : En fallstudie om risker som kan uppstå när de inte uppfyller vårdverksamheters krav på IT-system

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten; Linköpings universitet/Informatik

    Författare :Anders Breid; Lemlem Mehari; [2017]
    Nyckelord :FIS; Feral Information Systems; Healthcare; Health Care Organisations; Workarounds; Shadow Systems; FIS; Feral Information Systems; Vilda Informationssystem; Vård och Omsorg; Vårdverksamhet; Workarounds; Shadow Systems;

    Sammanfattning : Although healthcare information systems improve healthcare and efficiency they are often complex and provide a limited service. For these and other similar reasons, users often take it upon themselves to create their own solutions. These user created solutions are called feral information systems. LÄS MER

  4. 34. Rollspelet mellan medlem och kund

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Valdo; Pavlina Miladinov; [2016]
    Nyckelord :Ideell förening; medlem; kund; förväntningar; upplevd tjänstekvalitet; servqual; kritiska händelser.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Rollspelet mellan medlem och kund - En studie om hur tjänstekvalitet upplevs i en ideell förening som säljer tjänster. LÄS MER

  5. 35. Ett inkluderande ledarskap? Framställningen av ledarskap i ledarskaps- och diversity managementlitteratur

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anibal Pinera Gomez; Johanna Persson; [2016]
    Nyckelord :Ledarskap; diversity management; följarskap; makt; diskurs; inkluderande; normativt.; Social Sciences; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Vad: Kandidatuppsats VT 2016. Lunds Universitet, Campus Helsingborg, institutionen för Service Management. Titel: Ett inkluderande ledarskap? Framställning av ledarskap i ledarskaps- och diversity management litteratur. LÄS MER