Sökning: "Knappar"

Visar resultat 6 - 10 av 100 uppsatser innehållade ordet Knappar.

  1. 6. Evaluation of Woof - A Tool For Developing a Prosperous School Class

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi; Lunds universitet/Certec - Rehabiliteringsteknik och Design

    Författare :Signe Berdén; Amanda Mitic; [2023]
    Nyckelord :Usability; Prototype; Heuristic Evaluation; WOOF; Woof-space; User-centered design; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In order to deal with the rising stress levels of pupils, it is important to create a well-functioning learning environment. This can for example be done with various tools, one of them being Woof Technologies ApS platform WOOF which can be used as an aid for teachers in elementary school to measure and work with students' well-being in class. LÄS MER

  2. 7. Piezoelektrisk taktilåterkoppling i industriellabildskärmsdatorer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för elektroteknik

    Författare :Warut Chanadisai; Wendy Yap; Bashir Alturkmani; [2023]
    Nyckelord :Piezoelektricitet; Piezoelektrik sensor; Piezo; Haptisk återkoppling; Haptisk feedback;

    Sammanfattning : This project studies how tactile feedback can be implemented in existing CrossControl products,in this case the V1200-display computer. The main purpose of this function is to minimizedistraction for the user by implementing tactile feedback which creates the possibility for theuser to use the device without looking at the display. LÄS MER

  3. 8. Matematikundervisning bland knappar, klossar och mosaik : En kvalitativ studie där förskollärare beskriver sin användning av återbruksmaterial i förskolans matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Carolin Börjesson; Charlotta Skoogh; [2023]
    Nyckelord :förskola; förskollärare; återbruksmaterial; material; matematikundervisning; återanvändningscenter; materialiteter; samhandling; agens; agenter;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla kunskap om hur förskollärare använder återbruksmaterial och hur det kan samhandla med annat material i matematikundervisning. Genom att tillföra återbruksmaterial kan förskollärare möjliggöra att barn får erfara varierande matematikundervisning, då det bidrar till en mångfald av material. LÄS MER

  4. 9. Gemensamt Gränssnitt För Obemannade Enheter : En explorativ studie om framtida armburna gränssnitt inom militären för avsutten spaning i högrisksituationer för markförband

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Moamia Gideskog; Agnes Wide; [2023]
    Nyckelord :unmanned systems; human-agent-team; cognitive workload; unmanned ground vehicle; levels of automation; Autonoma fordon; UGV; gränssnitt; situationsmedvetenhet; avsutten spaning; kognitiv arbetsbelastning;

    Sammanfattning : Den snabba utvecklingen av autonomi och fjärrstyrning för obemannade enheter har lett till ett behov inom militären att utforska samspelet mellan användare och olika obemannade enheter, för att kartlägga behov för framtida gränssnitt. Det finns ett tydligt behov av alternativa gränssnitt till de handhållna styrdon som används i dagsläget, då dessa har visat sig ha begränsningar gällande situationsmedvetenhet och kognitiv förmåga hos operatören - något som är särskilt viktigt i högrisksituationer. LÄS MER

  5. 10. En föränderlig låda : Game juice och tidsinverkan på en användares upplevelse av att öppna en loot box

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Filip Åfeldt; Li Wikdahl; [2022]
    Nyckelord :Video games; Loot box; UX; Game juice; Anticipation; Time; Arduino; Videospel; Loot box; UX; Game juice; Förväntan; Tid; Arduino;

    Sammanfattning : I denna undersökning analyserar vi hur game juice och tid kan påverka en användares upplevelse av att öppna en loot box. Vi undersöker detta med mål att kvantifiera vilka faktorer som kan påverka användarens upplevelse och vilken typ av påverkan dessa faktorer kan ha. LÄS MER