Sökning: "Konsumentgrupper"

Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade ordet Konsumentgrupper.

  1. 1. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Curling i samtidens sken En djupdykning i marknadsföring och konsumentgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Tijanic Marko; [2023]
    Nyckelord :Curling; marknadsföring; konsumentgrupper;

    Sammanfattning : Curling härstammar från Skottland och spåras tillbaka till 1500-talet. Curlingen kom till Sverige i mitten av 1800-talet och Svenska Curlingförbundet bildades i början av 1900-talet. LÄS MER

  3. 3. Hard to reach energy consumers in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Sanna Lundin; [2023]
    Nyckelord :Energy consumers; hard to reach energy consumers; HTR; policies; behavior; FCM; Energikonsumenter; HTR; politiska åtgärder; FCM; beteende;

    Sammanfattning : The transition towards a sustainable and low-carbon future requires significant changes in energy behaviour among energy consumers. However, the question remains about how, by whom, and what changes are necessary to achieve this transition. LÄS MER

  4. 4. First cycle, 15 credits Machine Learning based Clustering of Bank Card Consumers : Identification of risk groups for fraud detection purposes

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Jacob Hernberg; Ali Cicek; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : To safeguard consumers, banks have developed machine learning based fraud detections systems which work to prevent fraudulent card transactions from occurring. The goal of this report is to improve these systems by trying to segment consumers into different risk groups. LÄS MER

  5. 5. Om unga kvinnor fick bestämma : En kvalitativ studie om perceptioner av kvinnlig gestaltning i modebilder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Frid; Lina Almén; Yasmin Garcia Johansson; [2022]
    Nyckelord :Female consumers; gender; stereotypes; fashion images; female ideals; gender progressive marketing; Kvinnliga konsumenter; genus; könsstereotyper; modebilder; kvinnoideal; genusprogressiv marknadsföring;

    Sammanfattning : Modebilder har länge porträtterat kvinnor genom könsstereotyper och ouppnåeliga ideal men nu sätter konsumenter mer press än någonsin på modeföretag att utveckla mer mångsidighet inom modebilder. Tidigare forskning kring ämnet har främst studerats utifrån hur kvinnor porträtteras i modebilder, vilka könsstereotyper som används och hur det påverkar konsumenter. LÄS MER