Sökning: "Kontaktpunkter"

Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade ordet Kontaktpunkter.

  1. 6. Produktutveckling av ett friluftsbestick : Framtagande av nytt produktkoncept åt Trangia AB

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Viktoria Silverdahl; [2018]
    Nyckelord :Outdoor cutlery; spork; aluminum; sustainable product development; Jämtland; Friluftsbestick; spork; aluminium; hållbar produktutveckling; Jämtland;

    Sammanfattning : Det familjeägda   friluftsvarumärket Trangia är inne i en förändringsfas. Deras nya målsättning   är att fördubbla företagets omsättning på 5 år med bibehållen lönsamhet för   att säkra företagets fortsatta tillväxt. LÄS MER

  2. 7. Kundresa : Integration mellan företagsägda kontaktpunkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Julia Vesterlund; [2017]
    Nyckelord :customer journey; company owned touchpoints; information; streamlining; kundresa; företagsägda kontaktpunkter; information; effektivisering;

    Sammanfattning : Företag tenderar att leverera meningsfulla kundupplevelser genom användning av kundresor. En kundresa föreställer ett händelseförlopp som innefattar kundens hela livscykel, från förköpsfas till efterköpsfas. LÄS MER

  3. 8. Patent Portfolio Analysis a Negotiation Tool : a case study in the automotive industry

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Jennifer Asp; Axel Grapengiesser; [2017]
    Nyckelord :Patent portfolio analysis; Cross-functional tool; System integration model; Intellectual property in Sourcing; Intellectual property in Purchasing; Patent portfölj analys; Tvärfunktionella team; Immateriella rättigheter i inköp;

    Sammanfattning : The automotive industry with its highly competitive environment together with high research and development costs is struggling to increase shareholder return. Cross-functional teams are employed to source suppliers which are helping to reduce production and development costs in close cooperation with the other departments. LÄS MER

  4. 9. Frivillig krishantering i centrum och periferi : En analys av kontaktpunkter mellan frivilliga och den officiella räddningsinsatsen vid branden i Västmanland 2014

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för samhällsvetenskap

    Författare :Sophie Kolmodin; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 10. Design som engagerar : En analys av tjänstedesign och omnikanaler inom dagligvaurhandeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Hanna Nyholm; Amanda Åberg; [2016]
    Nyckelord :touchpoints; service design; omnichannels; customer journey; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; customer experience.; Tjänstedesign; touchpoints; beröringspunkter; omnikanaler; kundengagemang; Process Virtualization Theory; Users and Gratification Theory; kundupplevelse;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur olika beröringspunkter påverkar kundengagemanget inom dagligvaruhandeln. Då trenden går mot att se till kundens helhetsupplevelse inom ett företags ekosystem snarare än det enskilda köpet blir kundengagemang och omnikanal två begrepp som kan ses som högst aktuella att studera när företag idag ska utforma sin beröringspunktarkitektur. LÄS MER