Sökning: "Krista"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Krista.
1. Sacred drumming, ramtrumman och ceremoni : Att med ett arketypiskt feminint spelsätt ge utrymme för modifierade medvetandetillstånd
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Ramtrumman undersöktes som instrument ur ett genus- samt spirituellt perspektiv. Fokus för undersökningen var Sacred Drumming samt frågeställningarna om dess livsåskådning och om vad Sacred Drumming la in för betydelse i ramtrumman. LÄS MER
2. Förskollärarens ansvar : En fenomenologisk studie om barnskötares upplevelser kring förskollärarens ansvar
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : The preschool teacher’s responsibility has changed over the years as the preschool's curricula has changed. The purpose of this essay is therefore to increase knowledge about childminders' expectations of the preschool teacher's responsibility. LÄS MER
3. A Spiritual Organizaion for Sustainability? : The case of the Salvation Army Visby
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This case study of the Salvation Army Visby (SAV) describes the theoretical concepts of a Christian narrative and sustainable action within a local organizational context. As a result, one of the main contributions of this research is the consideration of narratives within a Christian organization from the angle of current ecotheological debates. LÄS MER
4. Snipp snapp snut - låt sagan ge språket ett lyckligt slut : En kvantitativ och kvalitativ studie om läsningens syfte under läsvilan i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie avser att undersöka vilket syfte pedagoger i förskolan har med läsning under läsvilan. Studien består av två delstudier: en kvantitativ enkätstudie och en kvalitativ intervjustudie. Detta innebär att studiens empiri samlades in med två metoder. LÄS MER
5. The Startup Hype - Just a bluff?
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In the last few years increased media coverage on the successes of Swedish startups has lead to a considerable hype and aura around new and innovative companies that aim to disrupt their respective markets. But is this hype also represented and justified by consumer behavior? We aim to examine this phenomenon by comparing consumer choices in two types of products to determine the scope in which a product developed by a startup will be preferred to the same product produced by a traditional company. LÄS MER