Sökning: "Lärare Belöningssystem"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Lärare Belöningssystem.

  1. 1. Digitala matematikappar som stöd i undervisningen för elever i matematiksvårigheter: En innehållsanalys utifrån fyra undervisningsaspekter.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Nanny Ögren; Jennifer Englund Gustavsson; [2021]
    Nyckelord :Students with learning difficulties in mathematics; mathematical applications; teacher competence; mathematics; individualization; Elever i matematiksvårigheter; digitala matematikappar; lärarkompetens; matematik; individualisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utveckla ett analytiskt ramverk som fungerar för analysering av 11 appar och kategorisera dem utifrån deras användbarhet i undervisningen av elever i matematiksvårigheter. Vilka undervisningsaspekter som valdes ut grundades på en anpassning för elever i svårigheter i matematik. LÄS MER

  2. 2. Resursbegränsningar, en motivationsbegränsare? : En studie om belöningssystem och dess påverkan på motivation och arbetstillfredsställelse inom kommunal- och privat skolverksamhet

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Bergström Jonsson Sebastian; Tellström Jesper; [2020]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Belöningsystem; Motivation;

    Sammanfattning : Abstract Purpose: This study aims to compare the differences in the application of the reward system in public and private schools and to examine if differences exist in motivation and job satisfaction in the two different school organizations. With this, analyze if the two school organizations would benefit from adapting new and improved reward systems to better motivate the existing staff and to help recruit new staff. LÄS MER

  3. 3. Är inre motivation tillräckligt? : En studie om icke-monetära belöningar och belöningssystem inom den kommunala grundskolan

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Victor Österberg; Lisa Galien; [2020]
    Nyckelord :Incentives; Rewards; Motivation; Non-monetary rewards; Public sector; Intrinsic motivation; Primary school; Teacher; Belöningssystem; Motivation; Icke-monetära belöningar; Offentlig sektor; Inre motivation; Grundskola; Lärare;

    Sammanfattning : Samtidigt som det råder en stor lärarbrist ökar antalet lärarstudenter som tar examen. I samband med debatten om låga lärarlöner tyder detta på att lärare motiveras av annat än pengar. LÄS MER

  4. 4. Konsekvent användande av belöningssystem : Belöningssystem som motivator riktat till elever med koncentrationssvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Matilda Björklund; [2018]
    Nyckelord :Belöningssystem; koncentrationssvårigheter; motivation; positiv förstärkning och yttre motivation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Den här studiens syfte är att undersöka i vilken utsträckning tillfrågade lärare undervisande i lågstadieklasser använder sig av belöningssystem i sin undervisning av elever med koncentrationssvårigheter. I den här studien undersöker jag även i vilken utsträckning tillfrågade lärarna anser att belöningssystem fungerar som motivator, för att elever i det långa loppet skall uppnå kunskapsmålen i skolan. LÄS MER

  5. 5. Lärares användning av applikationer i matematikundervisningen : En intervjustudie som undersöker lärares syfte och urval av applikationer i matematikundervisning för årskurs 1–3

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Pedagogiskt arbete

    Författare :Annica Snell; [2017]
    Nyckelord :Digitala verktyg; applikationer; matematikundervisning; planering av undervisning;

    Sammanfattning : Digitala verktyg som datorer och surfplattor har blivit ett vanligt inslag i bland annat skolans matematikundervisning. Enligt tidigare forskning domineras surfplattornas applikationer av färdighetsträning eller applikationer som fokuserar på elevers kognitiva utveckling, så kallade, elevcentrerade modeller. LÄS MER