Sökning: "Lärplattan."

Visar resultat 21 - 25 av 148 uppsatser innehållade ordet Lärplattan..

  1. 21. Förskollärarens arbete med modersmålsundervisning och modersmålsutveckling i förskolan : En intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Didaktik

    Författare :Lina Hultman; Johanna Johansson; [2021]
    Nyckelord :Flerspråkighet; Förskola; Förskollärare; Modersmål; Modersmålsundervisning; Modersmålsutveckling;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att från ett sociokulturellt perspektiv fördjupa kunskapen om hur förskollärare arbetar med modersmålsundervisning och modersmålsutveckling i förskolan. Mer specifikt undersöktes förskollärares erfarenheter av att arbeta med modersmålsundervisning och modersmålsutveckling samt vilka arbetsmetoder förskollärare arbetar utifrån. LÄS MER

  2. 22. Lärplattan som pedagogiskt verktyg : En kvalitativ studie gjord utifrån förskollärares beskrivningar kring hur lärplattan används i förskolans utbildning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Line Forsén; Monica Markusson; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; förskollärare; lärplatta; utbildning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka förskollärares syn på användandet av lärplattan i utbildningen. Studien har utförts genom kvalitativa metoder där empirin baseras på åtta intervjuer som genomförts med förskollärare från olika förskolor och kommuner. LÄS MER

  3. 23. Lärplattan i fokus : Pedagogens uppfattningar om de digitala verktygen i förskolans verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap

    Författare :Sophie Ros; Ellinor Lindström; [2021]
    Nyckelord :Digitala verktyg; Digital kompetens; Handlingserbjudande; Integrering; Lärplatta; Virtuell värld.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att belysa pedagogers uppfattningar kring lärplattan, med utgångspunkter i det teoretiska begreppet handlingserbjudande och genom detta se vad som blev tillåtet och inte tillåtet för vidare lärande och utforskande i den virtuella världen inom lärplattan. Utgångsläget till denna studie var den kunskapslucka som genom den tidigare forskningen tydligt framkom. LÄS MER

  4. 24. ”Möjligheterna är på många sätt obegränsade” : En kvalitativ studie om digitala verktyg och språkutveckling i förskolan.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Caroline Hall; Amanda Börjesson; [2021]
    Nyckelord :digitala verktyg; språkutveckling; undervisning; förskollärare; förskola;

    Sammanfattning : Inledning I den nya läroplanen för förskolan (Lpfö 18) som kom i bruk 2019 har ordet digitalisering blivit ett centralt begrepp. Även när det gäller barns språkutveckling, har förskolan ett viktigt uppdrag. Språket är vår största kommunikationskälla och med språket kan vi förstå och kommunicera med varandra. LÄS MER

  5. 25. Förskolans undervisning med digitala verktyg : En kvalitativ studie om hur förskollärare planerar, genomför och reflekterar över undervisningen innehållande teknik och digitala verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Isabelle Svanegård; Matilda Larsson; [2021]
    Nyckelord :Digital competence; Digital tools; Preeschool; Preschool teachers; Technical education; Digital kompetens; Digitala verktyg; Förskola; Förskollärare; Teknikundervisning;

    Sammanfattning : The aim of this study is to find out how the preschool teachers plan, implements and reflect their education containing technology and digital tools. In order to find out qualitative interviews has been conducted with three preschool teachers, the same preschool teachers has also participated during observation where they have conducted an activity containing digital tools. LÄS MER