Sökning: "Lars Jonas"

Visar resultat 16 - 20 av 46 uppsatser innehållade orden Lars Jonas.

  1. 16. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elina Arvidsson; Rebecca Kastemyr; [2018]
    Nyckelord :Switching intentions; banksektorn; Baby Boomers; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER

  2. 17. EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner : En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonas Lindblom; Jonas Åfors; [2018]
    Nyckelord :eWOM; recension; köpintentioner; Big Five; turism.;

    Sammanfattning : Titel: EWOMs påverkan på konsumenters köpintentioner - En studie om hur olika personlighetstypers köpintentioner påverkas av recensioner på internet.   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi Författare: Jonas Lindblom och Jonas Åfors   Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge   Datum: 2018- maj   Syfte: Syftet med studien är att förklara hur olika personlighetstyper och deras köpintentioner påverkas av eWOM. LÄS MER

  3. 18. Små och medelstora företags anpassning till sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mattias Bergman; Felix Sjölinder; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Innovation-decision; Adoption;

    Sammanfattning : Titel: Små och medelstora företags anpassning till sociala medier. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Felix Sjölinder, Mattias Bergman. Handledare: Jonas Molin, Lars-Johan Åge. LÄS MER

  4. 19. Arbetsnöjdhet genom employer branding : - En kvalitativ studie om personalomsättningens inverkan på de anställdas arbetsnöjdhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Kalén; Linn Vikström; [2018]
    Nyckelord :Employer branding; job satisfaction; staff turnover; internal measurement system.; Employer branding; arbetsnöjdhet; personalomsättning; interna mätsystem.;

    Sammanfattning : Titel: Arbetsnöjdhet genom employer branding - En kvalitativ studie om personalomsättningens inverkan på de anställdas arbetsnöjdhet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Linn Wikström och Gabriella Kalén. Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge. LÄS MER

  5. 20. Säljare och kompensationer : En kvalitativ studie angående säljares upplevelser av olika kompensationsplaner

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robin Heimberger; Milenko Bijelic; [2014]
    Nyckelord :Kompensationsplaner; motivation; stress; rörlig lön; fast lön;

    Sammanfattning : ABSTRACT Title: Salesmen & Compensations - A qualitative study regarding salespeoples experiences with different compensation plans. Authors: Milenko Bijelic & Robin Heimberger Supervisor: Lars-Johan Åge, Jonas Molin & Jens Eklinder Frick Date: 2014 - June Aim: The aim of this study is to examine how salespeople respond to a fixed compensation plan versus a compensation plan based on a variable pay and how the implementation of these compensation plans can affect sales peoples’ emotions and motivation. LÄS MER