Sökning: "Switching intentions"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Switching intentions.

  1. 1. To try on or send back? Shopping in post-pandemic times : Exploratory study of pandemic effects on consumer behaviour

    Master-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Romana Radaciova; Alexandra Klacanova; [2021]
    Nyckelord :clothing; shopping channels; consumer shopping behaviour; channel switching intentions; COVID-19 pandemic;

    Sammanfattning : As the pandemic of COVID-19 is still affecting peoples’ lives in various ways, it is not surprising that it affects consumer behaviour as well. This paper focuses on the changes in consumer behaviour, more specifically on the changes in consumer shopping channel preferences due to the pandemic. LÄS MER

  2. 2. Tardy for the party or just fashionably late?: Empirical studies of Swedish consumers' switching intentions and Swedish e-commerce firms' reactions to Amazon's entry into the domestic market

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Andrea Mattsson; Alice O'Connor; [2020]
    Nyckelord :Competitive dynamics; MNE; Market entry; Consumer switching behaviour; Amazon;

    Sammanfattning : This thesis investigates how the news of Amazon's entry into the Swedish market has been received by Swedish consumers and e-commerce firms. This is of theoretical value to the growing research field examining market entries of digital multinational enterprises, as well as a unique empirical phenomenon considering Amazon's global influence, the e-commerce market's importance to the Swedish economy and the distinctiveness of Swedish e-commerce consumers. LÄS MER

  3. 3. Flerspråkiga elevers utveckling i matematik genom kommunikativ undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Elsa Karlsson; [2019]
    Nyckelord :flerspråkighet; kodväxling; kommunikation; matematik; transspråkande;

    Sammanfattning : Många elever i dagens samhälle är flerspråkiga och kommer till skolan med olika bakgrunder, vilket gör att många olika förväntningar och normer ska samspela. Det gör att lärare behöver kunskaper om hur undervisningen kan formas utefter detta. LÄS MER

  4. 4. Cognitive Biases in Freemium Offerings: Understanding Free Users' Intentions to Become Paying Customers in Music Streaming Services

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alexander Schreij; Gustaf Östblom; [2019]
    Nyckelord :Music streaming; Free mentality; Zero price effect; Freemium; Premium;

    Sammanfattning : Along with recent technological developments, the music industry has experienced a digital disruption, and subscription-based music streaming services has become a leading model for music providers. Several music streaming services have applied the freemium model to their service offerings, meaning that they offer an ad-funded free version of their services with limited features along with the option to pay for a premium service with richer functionality. LÄS MER

  5. 5. Switching intentions påverkan på GenerationY och Baby Boomers : En kvantitativ studie inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Elina Arvidsson; Rebecca Kastemyr; [2018]
    Nyckelord :Switching intentions; banksektorn; Baby Boomers; Generation Y;

    Sammanfattning : Titel: Switching intentions påverkan på Generation Y och Baby Boomers – En kvantitativ studie Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Elina Arvidsson och Rebecca Kastemyr Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Datum: 2018 - maj Syfte: Banker har idag problem med att få kunder att stanna och vara lojala mot dem, något som kan bero på att kunderna inte känner sig tillfredsställda med de tjänster och den service banken erbjuder. Vissa forskare har sett att det oftare är yngre bankkunder som byter bank än äldre, medan andra menar att sådant inte är fallet. LÄS MER