Sökning: "Lars Jonas"

Visar resultat 11 - 15 av 46 uppsatser innehållade orden Lars Jonas.

  1. 11. Kan jag lita på dig? : En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Sundström; Jonatan Viklund; [2019]
    Nyckelord :Trust; demography; eWOM; reviews; sales; real estate agents; Förtroende; demografi; eWOM; recensioner; försäljning; fastighetsmäklare;

    Sammanfattning : Titel: Kan jag lita på dig? – En studie om hur demografiska faktorer påverkar förtroendet till Electronic Word of Mouth inom försäljningsbranschen. Nivå: C-uppsats, examensarbete i företagsekonomi Författare: Jonatan Viklund & Robert Sundström Handledare: Jonas Molin & Lars-Johan Åge Datum: 2019-09-07 Syfte: Syftet med studien är att analysera hur förtroendet till eWOM inom försäljningsbranschen påverkas av demografiska aspekter. LÄS MER

  2. 12. Logotypers exklusivitet : En kvantitativ studie om hur logotypens färg och typsnitt påverkar konsumentens uppfattade exklusivitet av ett varumärke.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Louise Lindbäck; Anton Sjööblom Zellman; [2019]
    Nyckelord :Exklusivitet; Typsnittsformat; Färger; Logotyper; Varumärken.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Färg och typsnitts påverkan på logotypers exklusivitet. Författare: Anton Sjööblom Zellman & Louise Lindbäck. Kurs: C-uppsats, Examensarbete i Företagsekonomi. Huvudområde: Företagsekonomi. LÄS MER

  3. 13. Konsumenters emotioner gentemot det personliga varumärket : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Rebecca Enblom; Amanda Pettersson; [2019]
    Nyckelord :Personal brand; branding; digital marketing; online marketing; self-presentation; emotions; Personligt varumärke; branding; digital marknadsföring; online marknadsföring; självpresentation; emotioner;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters emotioner gentemot det personliga varumärket – En kvalitativ studie. Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Rebecca Enblom och Amanda Pettersson. Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge. LÄS MER

  4. 14. Välja rätt marknadsföringsstrategi på sociala medier : En studie om hur konsumenters attityder påverkas av olika marknadsföringsstrategier på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jakob Johnson; Tim Prasertsri; [2018]
    Nyckelord :Social media marketing; influencer marketing; influencer; Instagram; restaurangbranschen; tvåstegshypotesen; message sidedness; konsumentattityder;

    Sammanfattning : Title: Choosing the right marketing strategy on social media: A study on how restaurants affect consumer attitudes through different types of marketing on Instagram. Level: Final assignment for Bachelor Degrees in Business Administration Authors: Tim Prasertsri, Jakob Johnson Supervisor: Jonas Molin och Lars-Johan Åge Date: 2018 - 05 Aim: The purpose of this study is to understand which marketing strategy that is most effective for restaurants on social media. LÄS MER

  5. 15. Investigation of E-health solutions for chronic diseases and the cost benefits in Swedish Regions/County councils

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Lars Nilsson; Jonas Norling; [2018]
    Nyckelord :E-health; Health economy; E-hälsa; Hälsoekonomi;

    Sammanfattning : Swedish healthcare is facing major challenges both today but more critically looking at predictions for the next 20 years. Healthcare costs will increase dramatically and competent personnel to support all the needs will be lacking. LÄS MER