Sökning: "Learning reading by writing on computers"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Learning reading by writing on computers.

  1. 1. Lärares föreställningar om och erfarenheter av läsinlärning med IKT i grundskolans tidiga år : En kvalitativ intervjustudie

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Ellinor Karlsson; [2017]
    Nyckelord :Literacy learning; ICT Information and Communication Technologies ; fiction books; reading strategies – decoding; vocabulary and ITL Information Technology Literacy .; Läsinlärning; ASL; IKT informations- och kommunikationsteknologi ; skönlitterära böcker; avkodning och ordförråd.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate four teachers’ ideas and experiences of Information and Computer Technologies (ICT) in the early years of learning to read in the lower grades of school. This is done with the aid of qualitative interviews. The results of the interviews are then discussed on the basis of Vygotsky’s sociocultural theory. LÄS MER

  2. 2. Ipad ─ möjlighet eller hinder? : Möjligheter och hinder med digitala läs- och skrivhjälpmedel för elever som kämpar med läsande och skrivande i årskurs 2

    M1-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Sleyman Esso; [2016]
    Nyckelord :iPad; scaffolding; emergent literacy; struggling students; iPad; stöttning; emergent literacy; kämpande elever;

    Sammanfattning : In recent years a comprehensive digitization has been implemented in Swedish schools, and Sweden, according to the National Agency for Education (2015), is actually one of the countries participating in the PISA (Programme for International Student Assessment) that has the most access to digital tools such as computers, tablets, interactive whiteboards etc in school.How this affects school activities is a question that many ask, and some researchers believe that digital technology can thoroughly transform learning and teaching. LÄS MER

  3. 3. Fler barn med på läs- och skrivtåget : En kvalitativ studie som belyser fem lärares erfarenheter och upplevelser av Arne Tragetons läs- och skrivmetod "Att skriva sig till läsning"

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Lovisa Olsson; [2015]
    Nyckelord :Write to read; Code-oriented; Whole language; Phonics; ASL; Traditionell läs- och skrivundervisningsstil; Whole language; Phonics;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate the teachers’ described experiences of advantages as well as disadvantages of Arne Trageton’s write to read-method (“ASL”) in contrast to the code-oriented traditional way of teaching. The aim of this study is furthermore to depict the teachers’ opinions on whether they experience that the ASL-method is unfavourable for students in general. LÄS MER

  4. 4. iPad and computer devices in preschool : A tool for literacy development among teachers and children in preschool

    Magister-uppsats, Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Olayemi Kemi Oladunjoye; [2013]
    Nyckelord :ICT; early childhood education; multimedia; iPad; computers; tablet computer;

    Sammanfattning : The title of this thesis is "iPad and Computer devices in Preschool: A tool for literacy development among teachers and children in preschool." The study was an exploration of how teachers and their pupils put iPad and other computer devices into use in early childhood education. LÄS MER

  5. 5. GIS - ett interaktivt läromedel för grundskolan : En studie som ser på möjligheter och hinder med GIS som läromedel i grundskolans SO-ämnen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik

    Författare :Eva Karlsson; [2013]
    Nyckelord :GIS; digitala läromedel;

    Sammanfattning : A Geographic Information System (GIS) is about presentinginformation with the map as a base. This is increasingly being used on internetsites and in mobile apps. With a GPS it is possible to see where you are andhow to reach a destination or check if the bus is in time. LÄS MER