Sökning: "Lena Annika"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden Lena Annika.
1. ”Småkonstens” bildhuggarinna : En studie av skulptören Gerda Sprinchorns liv och konstnärliga skapande 1871–1951
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionenSammanfattning : Uppsatsen undersöker konstnär Gerda Sprinchorns arbete och liv som kvinna och skulptör i Stockholm, kring sekelskiftet och första delen av 1900-talet.Gerda Sprinchorn deltar i ett trettiotal utställningar, nationellt och internationellt och då ofta tillsammans med skulptörerna; Sigrid Blomberg, Alice Nordin, Ruth Milles och Lena Börjesson. LÄS MER
2. Barn i samspelssvårigheter i förskolan- En studie kring hur specialpedagoger kan stödja förskollärare i deras arbete med barn i samspelssvårigheter i leken
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractFranzén, Lena och Lindahl, Annika (2019). Barn i samspelssvårigheter i förskolan. Specialpedagogprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
3. Socionomkonsult: Konsekvenser för arbetsmiljö och hälsa?
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Socialsekreterare är en utsatt yrkesgrupp med ansträngd arbetssituation. Inom kommunerna arbetar även inhyrd personal, socionomkonsulter. LÄS MER
4. En trädgård att klappa på : ett gestaltningsförslag med fokus på det taktila sinnet för att främja välbefinnandet hos äldre
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Syftet med detta arbete är att föreslå en gestaltning för en sinnesträdgård som fokuserar på det taktila sinnet, samt att genom målinriktade val av både växter och hårda material främja välbefinnandet hos äldre. Upplevelser för de icke-visuella sinnena är något som ofta saknas i gestaltning. LÄS MER
5. "Det blir ingen naturvetenskap om inte vi sätter ord på det" : En fokusgruppsstudie om naturvetenskap i förskolan
M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Syftet med studien har varit att studera hur förskollärare uppfattar sitt pedagogiska arbete med barns intresse för naturvetenskap i förskolan vid gruppdiskussion med andra förskollärare. Vi har undersökt på vilket sätt förskollärare uppfattar: hur de utmanar barns lärande i naturvetenskap, hur barn visar intresse för naturvetenskap samt hur de fångar upp barns visade intresse i naturvetenskap. LÄS MER