Sökning: "Linn Yngvesson"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden Linn Yngvesson.
1. Motivationsfaktorer till rebranding : en fallstudie av ett second hand företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Rebranding har idag blivit en vanligt förekommande marknadsföringsstrategi som många företag använder sig av. Rebranding syftar till att öka en organisations relevans genom att göra en förändring i organisationens identitet eller ett försök att ändra uppfattningen om varumärket hos externa intressenter. LÄS MER
2. En Buzzadors bekännelser : En kvalitativ studie av word of mouth ur utövarens perspektiv
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Traditionell marknadsföring och reklam i tidningar och på TV minskar, medan tilltron till word of mouth som informationskälla har ökat. Forskare har gjort en differentiering mellan så kallad organisk och konstruerad word of mouth där skillnaden ligger i att den förstnämnda uppstår naturligt ur en positiv upplevelse, medan den senare varianten sker som ett resultat av ett ekonomiskt utbyte med en tredje part. LÄS MER