Sökning: "Lone Man"

Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Lone Man.

  1. 11. The Reflecting Robinson : A literary analysis of the learning process of Robinson Crusoe

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Per Pettersson; [2015]
    Nyckelord :Robinson Crusoe; literary analysis;

    Sammanfattning : To any reader in western society, Robinson Crusoe is a well-known character. Many of us come across his story even before we can read, through children’s books and bedtime stories, or any of the other numerous versions of Daniel Dafoe’s original. LÄS MER

  2. 12. Lone Wolf Terrorism. A Case Study: The Radicalization Process of a Continually Investigated & Islamic State Inspired Lone Wolf Terrorist

    Magister-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Lewis Dickson; [2015]
    Nyckelord :Counter-Terrorism; Islamic State; Lone Wolf Terrorism; Man Haron Monis; Martin Place Siege; Radicalization; Case Study;

    Sammanfattning : The existing research on lone wolf terrorism and the use of case study research within this field and criminology is discussed and reviewed. In an attempt to find how an investigated and IS inspired extremist commits an act of lone wolf terrorism without any suspicion of authorities was the key focus. LÄS MER

  3. 13. A End-User Programming System For Creating Adventure Games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Christoffer Ekeroth; [2015]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In today’s always online, always connected world we consume more digital media than ever before. As part of this development, social media has blurred the line between producer and consumer, giving anyone with an Internet connection the opportunity to reach out to millions of users. LÄS MER

  4. 14. Läraren - från ensamvarg till lagarbetare? : En studie av hur lärarrollen har definierats och förändrats i grundskolans läroplaner från 1962 till 2011.

    Magister-uppsats, Institutionen för pedagogik och didaktik

    Författare :Mats Lundström; [2013]
    Nyckelord :Teacher; teacher role; teacher teams; collaboration; curriculum; LGR 11; LGR 62; LGR 80; Lpo 94; autonomy; homonymy; frame factor theory; role theory; systemic theory; Lärarroll; kollegialt lärande; läroplan; LGR 11; LGR 62; LGR 80; Lpo 94; autonomi; homonomi; samarbetsroll; arbetslag; rollteori; systemteori; ramfaktorteori; organisationsteori;

    Sammanfattning : Forming teacher teams is currently the standard way of organizing teachers in Swedish Compulsory Schools. This is the result of a process that started in the 1970s. Traditionally the culture of teaching has been one of isolation. Once the door to the classroom is shut, what happens behind the door is up to the teacher to decide. LÄS MER

  5. 15. Betydelsen av den fysiska miljön i klassrummet för elever och lärare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Magdalena Svensson; Lone Vogt Hjalmarsson; [2010]
    Nyckelord :flexibilitet; fysisk miljö; hemklassrum; IT; klassrumsmiljö; motivation;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur den fysiska klassrumsmiljön påverkar elevers motivation att lära och lärarens möjligheter att fullfölja sitt uppdrag enligt läroplanen. Detta för att skapa en medvetenhet kring den fysiska miljöns möjligheter och hinder. LÄS MER