Sökning: "Ludvig Daniel"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden Ludvig Daniel.
11. Utveckling inom Augmented Reality med Unity
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Syftet med den här rapporten är att behandla frågeställningar utifrån projektet, vars mål är att utveckla ett Augmented Reality-ramverk för att skapa värde för en kund, BioOptico. Punkter som programmeringsmiljön Unitys lämplighet vid utveckling av mobila AR-applikationer, hur BioVision kan implementeras så att det ger värde för BioOptico, vilka erfarenheter som kan dokumenteras efter arbetet med projektet och vilket stöd SEMAT Kernel ALPHA ger för det här projektet behandlas i den här rapporten. LÄS MER
12. Rally Sport Racing Game: CodeName Space Racer - An evaluation of techniques used when developing a marketable 3D game
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknikSammanfattning : In this thesis, various modern game programming and modeling techniques are presented, with a focus on algorithms for graphical effects. A few of those techniques have then been selected and implemented in a graphics-intensive racing game set in an open space environment. The game is developed from the ground up in C# with the XNA 4.0 framework. LÄS MER
13. Vad skapar boendekvalitet? : Analys av småhusområden
Kandidat-uppsats, JTH, ByggnadsteknikSammanfattning : The purpose of this thesis has been to signify what creates quality for the dwellers. By creating a definition of the term we have showed how well the quality criteria’s has been fulfilled in the newly built one family house area Pumpkällehagen in Viskafors. LÄS MER
14. Faskontrastmikroskopi
L3-uppsats, Lunds universitet/Teknisk fysik (CI); Lunds universitet/Fysiska institutionen; Lunds universitet/AtomfysikSammanfattning : .... LÄS MER
15. Personlig anpassning vid e-postmarknadsföring : Framställningens och kundrelationens betydelse
Magister-uppsats, IHH, InformatikSammanfattning : Bakgrund: Företag som huvudsakligen agerar med Internet som kontaktkanal möter sällan eller aldrig sina kunder fysiskt, vilket leder till ett behov av att komplettera frånvaron av fysisk kontakt med andra former av kommunikation. Som lösning på detta problem har företag börjat tillämpa personligt anpassad e-postmarknadsföring vid kontakt med konsumenter för att bättre tillgodose kunders behov av relevant information. LÄS MER