Sökning: "e-postmarknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet e-postmarknadsföring.
1. En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring : Med avseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Titel: En undersökning om attityden till mottagandet av E-postmarknadsföring – Medavseende på kognitions-, affektions- & beteendemässig attityd. Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Johanna Nilsson & August Mazetti-Nissen Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2016 – Januari Syfte: Syftet med den här studien är att undersöka attityden till mottagandet av Epostmarknadsföringhos svenska beslutsfattare inom en B2B-kontext, detta med avseende påkognitions-, affektions- och beteendemässig attityd. LÄS MER
2. Sportevenemangets nyhetsbrev : Råd om utformningen av nyhetsbrev
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : Samhället blir allt mer digitaliserat, vilket lett till att en stor mängd företagbehövt förändra sin marknadsföring. Många företag marknadsför sig idaggenom digitala kanaler, en av dessa är e-post. Ett sätt att marknadsföra sig viae-post är med nyhetsbrev. LÄS MER
3. Intressanta e-nyheter? Väcker nyhetsbrev intresse för utbildningar om mat och hälsa?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Hushållningssällskapet är en stor organisation som arbetar med bland annat utbildningar om mat och hälsa för företag. För att marknadsföra dessa tjänster skickar Hushållningssällskapet ett elektroniskt nyhetsbrev till ett stort antal företag. Studien belyser detta nyhetsbrev. LÄS MER
4. Modern marknadsföring i en modern bransch : En studie om hur företag kan skapa kundlojalitet inom möbelbranschen
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag använder sig marknadsförare och företag av relationsmarknadsföring i allt störreutsträckning. Målet med relationsmarknadsföring är att skapa en långvarig relation och fålojala kunder som företaget sedan kan erbjuda en rad olika produkter och tjänster baserade påkundernas personliga preferenser. LÄS MER
5. Beteendemässig fokus: Låga bytesbarriärers påverkan på lojalitetsskapande CRM-arbete
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : CRM är idag en viktig faktor för företag i fråga om att skapa kundlojalitet. För att skapa kundlojalitet måste företagen erbjuda kunderna värde som är specifikt för en enskild kund eller ett segment, CRM kan hjälpa företag med detta. LÄS MER