Sökning: "MARKETING TRANSPORT COMPANY"

Visar resultat 1 - 5 av 27 uppsatser innehållade orden MARKETING TRANSPORT COMPANY.

  1. 1. Varför har någon ställt en soffa här? : Hur hållbar avfallshantering kan främjas i mångfaldsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Simon Persson; [2023]
    Nyckelord :Bulky waste; waste management; behavioral cost; diversity; behavioral theory; Grovavfall; avfallshantering; beteendekostnad; mångfald; beteendeteori;

    Sammanfattning : Det kommunala fastighetsbolaget Gavlegårdarna har problem med att hyresgäster lämnar grovavfall i förrådsutrymmen, korridorer och andra allmänna utrymmen. Fastighetsägare ansvarar för att hyresgästerna har möjlighet att sortera ut det avfallsom kommunen ställer krav på, medan hyresgästerna kan hänvisas till återvinningscentralen för att lämna sitt grovavfall. LÄS MER

  2. 2. Examining the factors contributing to third-party logistics companies’ growth in Sweden

    Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Gorpudolo Seleweyan; [2022]
    Nyckelord :Third-party Logistics 3PL ; Ordinary Least Square OLS ; Swedish Transport Market; Company Growth; Content Analysis; Technology;

    Sammanfattning : The evolution of third-party logistics has sparked much academic interest over the years, with researchers looking at how the industry has grown and the factors that have contributed to it. The primary goal of this thesis is to examine the factors that have driven third-party logistics companies’ growth in Sweden for eighteen years (2002–2020). LÄS MER

  3. 3. Covid-19-pandemins påverkan på kollektivtrafiken i Hallands län : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, KTH/Transportplanering

    Författare :Marcus Ramberg; [2022]
    Nyckelord :Public transport; Covid-19; Pandemic; Halland; Hallandstrafiken; Kollektivtrafik; Covid-19; Pandemi; Halland; Hallandstrafiken;

    Sammanfattning : Covid-19-pandemin har påverkat alla och inte minst kollektivtrafiken i landet kraftigt. Detta har gjort att många regioner och kommuner har tvingats att tänka om vad gäller investeringar och trafikutbud till kollektivtrafiken. LÄS MER

  4. 4. Holistic view of brand equity and sustainability activities : A qualitative study in the transport sector

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anna Petterson; [2022]
    Nyckelord :Sustainability activities; Brand equity; Brand identity; Brand reputation;

    Sammanfattning : Purpose - The purpose of the study is to explore how sustainability activities are perceived as a part of a company’s brand equity and brand reputation in a B2B context within the transport sector. This is studied from the perspectives of the supplier as well as of its customers. LÄS MER

  5. 5. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER