Avancerad sökning

Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 6. Två nyladdade batterier och en morotskaka : - Konsten att motivera sig själv som chef

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och design

    Författare :Magnus Holmgren; Marcus Calland; [2009]
    Nyckelord :Motivation; Communication; Leadership; Feedback;

    Sammanfattning : When we started this study we quickly saw that almost all the previous research that we find was focused and concentrated on the fact that the employees should be motivated. The research also presents a top-down perspective which means from the head to the employee. LÄS MER

  2. 7. Hedgefonders avkastningsmönster : En kvantitativ analys av den svenska hedgefondmarknaden

    Magister-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Simon Holmgren; Magnus Larsson; [2007]
    Nyckelord :hedgefonder; fonder; mönster; sparande; risk; avkastning; faktoranalys; multifaktoranalys; multifaktormodell; regressionsanalys; alpha; överavkastning; investeringar; aktier; obligationer; derivat; optioner; avkastningsmönster; blanka; hedgefondstrategier; survivorship bias; portföljanalys;

    Sammanfattning : Under den senaste tioårsperioden har hedgefonder kommit att etablera sig som ett reellt investeringsalternativ på den svenska fondmarknaden. Hedgefonder har friare placeringsregler än vanliga, traditionella värdepappersfonder och kan i princip använda sig av alla tillgängliga investeringsalternativ på marknaden, däribland aktier, obligationer, valutor, råvaror och finansiella derivat. LÄS MER

  3. 8. Skånemejerier - Från tradition till innovation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Holmgren; Rickard Jönsson; Hanna Bellner; Magnus Karlsson; [2002]
    Nyckelord :Strategi; Strategisk förändring; Produktinnovation; Differentiering; Nätverk; Varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I vår analys visar vi att ProViva inte är anledningen till att Skånemejerier beslutade att satsa på en nischstrategi. Företagets ledning hade insett vikten av en förändring eftersom de inte skulle kunna konkurrera utan subventioner på den avreglerade marknaden. LÄS MER