Sökning: "Malmö högskola Lärarutbildningen kompetens"

Visar resultat 6 - 10 av 210 uppsatser innehållade orden Malmö högskola Lärarutbildningen kompetens.

  1. 6. Lärarutbildningen vid Malmö Högskola och deras arbete med Erasmus och studentmobilitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Klas Hermansson; Alfons Jansson Ask; [2014]
    Nyckelord :Studentmobilitet; internationalisering; Malmö Högskola; interkulturell kompetens; Erasmus;

    Sammanfattning : Syftet med vår undersökning är att undersöka möjligheter och hinder förlärarstudenter vid Malmö Högskola att genomföra utbytesstudier genomutbytesprogrammet Erasmus. Studien har utgått ifrån följande frågeställningar:Vilken bild ger några lärarstudenter vid Malmö Högskola av genomförandet avsina utbytesstudier med Erasmusprogrammet? Vilken bild gerErasmuskoordinatorn vid Malmö Högskola av deras arbete med lärarstudentersutbytesstudier? Vilken bild ges av människor som arbetar medinternationaliseringsfrågor vid fakulteten lärande och samhälle på MalmöHögskola om utbytesstudiers betydelse för lärarstudenter? För att kunna besvarafrågeställningarna har vi använt oss utav forskning som rör bland annatlärarstudenters mobilitet, internationalisering och interkulturell kompetens. LÄS MER

  2. 7. Bildskapande i förskolan. Pedagogers syn på bildskapande i förskoleverksamheten

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lidia Waszkiewicz; [2014]
    Nyckelord :bildskapande; estetik; förskollärare; skapande miljö;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka förskollärares syn på barns bildskapande samt bredda min kunskap om hur pedagoger arbetar med bildskapande i förskoleverksamheten. Syftet var även att ta reda på vad pedagogerna vill uppnå med bildarbetet och hur pedagoger organiserar miljön i skapande aktiviteter. LÄS MER

  3. 8. "Paddor i praktiken" Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPads - från teori till praktik

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Christine Reuterskiöld; [2014]
    Nyckelord :skolutveckling; digitala lärverktyg; iPad; strategier; inkludering; tillgänglighet;

    Sammanfattning : Sammanfattning/AbstractReuterskiöld, Christine (2013). ”Paddor i praktiken”, Skolutveckling i digitala lärverktyg/iPad – från teori till praktik. (”Toads in practice” School development in digital tools/iPads – from theory to practice), specialpedagogik avancerad nivå, Skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle. LÄS MER

  4. 9. Bildlärarens yrkesprofession – En studie kring bildlärarens roll på gymnasieskolan efter Gy 11

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Pernilla Pedersen; Sara Bern; [2014]
    Nyckelord :Gy 11; kompetens; kreativitet; estetik; estetisk verksamhet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka bildlärarens funktion på gymnasiet, samt hur rektorer på gymnasieskolan och verksamma inom bildlärarutbildningar i Sverige betraktar detta uppdrag. Detta med anledning av reformen Gymnasie 11 (Gy11) där estetisk verksamhet är borttagen som ett obligatoriskt och gymnasiegemensamt ämne. LÄS MER

  5. 10. Teachers’ attitudes to digital texts and digital tools

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Lina Thomasson; Nina Lundh; [2014]
    Nyckelord :digitala texter; digitala verktyg; digital kompetens; literacy; multimodalitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur lärare förhåller sig till digitala texter och digitala verktyg. Litteraturgenomgången består av forskning som berör digitala texter, digitala verktyg, mediers betydelse för barns lärande och hur lärare förhåller sig till dessa. LÄS MER