Sökning: "Market Position"
Visar resultat 1 - 5 av 1688 uppsatser innehållade orden Market Position.
1. Gårdsförsäljning i Sverige - En undersökning av gårdsförsäljning i förhållande till EU-rätten
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Att gårdsförsäljning av alkoholdrycker ska bli en verklighet i Sverige är något som många vill se. För att gårdsförsäljningen ska kunna existera vid sidan om det svenska alkoholmonopolet krävs att den är förenlig med rådande EU-rätt. LÄS MER
2. Uppsägning på grund av arbetsbrist - En analys utifrån modellen om det normativa fältet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : I ett samhälle som ständigt utvecklas, och under en pågående lågkonjunktur, är arbetsbrist ett fenomen som verksamheter behöver kunna hantera. Föreliggande kandidatuppsats utgår från rättsdogmatisk metod för att undersöka hur uppsägning vid arbetsbrist regleras i svensk lagstiftning, främst i LAS, och kollektivavtal. LÄS MER
3. A Comparative Analysis of SecurityServices Using Identity and AccessManagement (IAM)
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Background: Identity and Access Management (IAM) is a critical IT securityframework for managing digital identities and resource access. With roots datingback to ancient civilizations, IAM has evolved from basic authentication to sophisticated methods. LÄS MER
4. Cold War In The Ice Cream Industry
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Market leader Unilever Wall’s has been enjoying its position unchallenged for years in Indonesia, until the Chinese contender Aice joined the competition in 2015 followed by Joyday. The two challenger brands sell extremely low-priced products, gaining market share from Unilever at a fast pace. LÄS MER
5. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER