Sökning: "Marknadsavdelning"

Visar resultat 6 - 10 av 28 uppsatser innehållade ordet Marknadsavdelning.

  1. 6. Assessment of Privacy-preserving Computation Techniques for Marketing Analytics

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Timur Kartaev; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Nowadays, a large number of services require personal information for analy- sis, which brings privacy concerns. Notably, the marketing departments strive for detailed personal information for a more personalized advertising expe- rience. LÄS MER

  2. 7. Konsekvenser vid införandet av ett affärssystem : En jämförelseanalys av nutida och framtida läge

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informationssystem och -teknologi

    Författare :Simon Olofsson; Agnes Åkerlund; [2018]
    Nyckelord :ERP-system; BPMN; Lean Administration; Information security; Information- and data quality; DEA.; Affärssystem; BPMN; Lean Administration; Informationssäkerhet; Informations- och datakvalitet; DEA.;

    Sammanfattning : The study aims at identifying the impacts accruing from the implementation of an ERP-system on a large production company that previously managed information in several unintegrated systems. This is investigated from the perspectives and frameworks of Lean Administration, information security and information- and data quality. LÄS MER

  3. 8. Förändringar i arbetet med mätetal vid övergång till ett processorienterat arbetssätt : En fallstudie på Setra Group

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Martin Magnell; Lars Skytt; [2016]
    Nyckelord :measuring; process orientation; work structure; mätetal; processorientering; arbetssätt;

    Sammanfattning : Det är känt att mätningar påverkar en individ eller en grupps beteende och därför är det viktigt att vara noggrann i valet av mätetal samt att veta varför dessa mäts i det processorienterade arbetssättet. Syftet med studien är att identifiera vilka typer av förändringar som är lämpliga avseende mätetal och deras användning vid en övergång till ett processorienterat arbetssätt inom tillverkande industri. LÄS MER

  4. 9. Att attrahera rätt person - En kvalitativ studie om employer branding i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Johanna Johansson; Emma Wallin; [2015-11-17]
    Nyckelord :employer branding; rekrytering; attraktion; rykte; psykologiskt kontrakt;

    Sammanfattning : Dagens konkurrensutsatta arbetsmarknad ställer andra krav än tidigare där företag vill rekrytera rätt person för organisationen, inte bara rätt kompetens för tjänsten. Detta skapar nya utmaningar för arbetsgivare i att urskilja sig från mängden och attrahera de bästa talangerna. LÄS MER

  5. 10. Tvärfunktionell samordning i en matrisorganisation : Vad finns det för möjligheter?

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematik

    Författare :Helena Svartling; [2015]
    Nyckelord :offensiv kvalitetsutveckling; verksamhetsutveckling; kultursektorn;

    Sammanfattning : Omvärlden ställer i dagsläget stora krav på resurssnålhet och effektivitet i organisationer somresulterar i nedskärningar, organisationsförändringar och sammanslagningar. Ofta genomförsdessa förändringar utan grundade konsekvensanalyser, vilket kan resultera i att organisationerfår dras med komplicerande strukturer som medarbetarna i efterhand får kämpa för att kommatillrätta med. LÄS MER