Sökning: "Marknadsavdelning"
Visar resultat 16 - 20 av 28 uppsatser innehållade ordet Marknadsavdelning.
16. Makt, beslut och kreativa processer : om byråverksamheten och kunden
Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte: Att nå förståelse för relationen mellan en byrå och en kund genom att analysera föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt, samt beslutsfattande och makt i den kreativa processen. Frågeställningar: Vilken roll spelar föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt i relationen mellan marknadsavdelning och reklambyrå, framförallt gällande beslut fattade i kreativa processer? Vari ligger makten över de kreativa besluten, och hur gestaltas den? Metod: Kvalitativ, tolkande metod baserad på intervjuer och autoetnografi Slutsats: Vi har funnit att föreställningen om reklambyråer som kreativa spelar stor roll i relation till kunden. LÄS MER
17. Personanpassad direktmarknadsföring : En studie kring lagring av köpbeteende.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : I dagens konsumentsamhälle växer hela tiden utbudet av varor och tjänster att välja mellan och därmed växer även konkurrensen mellan de olika företag som finns ute på marknaden.Utvecklingen inom direktmarknadsföringen går snabbt framåt och med framstegen inom området kommer det även fram nya sätt att nå kunderna. LÄS MER
18. "Ingen välgörenhetsorganisation" : En kvalitativ intervjustudie om pressetik, integritet och ekonomi hos fem webbredaktörer på magasin i Stockholm.
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och itSammanfattning : Uppsatsen visar hur webbredaktörer på magasin förhåller sig till marknadsekonomiska krav, de pressetiska reglerna och den journalistiska yrkesintegriteten. Webbredaktören på magasin förväntas arbeta med journalistik samtidigt som hon arbetar närmare marknadsfrågor och annonsörer än vad en vanlig redaktör gör. LÄS MER
19. EMPLOYER BRANDING PÅ ÅF : En fallstudie i hur ledning, HR-avdelning och marknadsavdelning samverkar inom employer branding på teknikkonsulten ÅF
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att studera företaget ÅF:s employer branding-arbete, närmare bestämt samverkan mellan ledningen, HR-avdelningen och marknadsavdelningen. Uppsatsen är av kvalitativ fallstudiekaraktär ochämnar utveckla teori genom en kombination av en deduktiv och induktiv undersökningsansats. LÄS MER
20. Affärshusens kamp om kunderna : svårigheterna med att skapa kundlojalitet
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Marknaden för köpcentrer har i många år ökat och en rad olika handelsplatser etablerar sigrunt om i landet. Konkurrensen mellan de olika affärshusen är stor vilket har gjort det viktigtatt sticka ut i mängden. LÄS MER