Sökning: "Marknadsavdelning"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade ordet Marknadsavdelning.
21. Omaka par : En studie om ungdomars attityd till Uppsala Stadsteater
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka gymnasieungdomars attityd till teater i allmänhet ochUppsala stadsteater i synnerhet, för att försöka få en bättre bild av hur marknadsföringen motungdomar skulle kunna utformas.Det teoretiska ramverket berör attityder, och marknadsföring mot ungdomar. LÄS MER
22. Omaka Par? : En studie om ungdomars attityd till Uppsala Stadsteater
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka gymnasieungdomars attityd till teater i allmänhet och Uppsala stadsteater i synnerhet, för att försöka få en bättre bild av hur marknadsföringen motungdomar skulle kunna utformas. Det teoretiska ramverket berör attityder, och marknadsföring mot ungdomar. LÄS MER
23. Sponsringen av Gefle IF fotboll- ur ett företagspartnerperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet var att undersöka vad som krävs för att Gefle IF fotbolls företagspartners ska satsa en större del av sin marknadsföringsbudget på sponsring av Gefle IF fotboll och på så sätt avancera uppåt i sponsortrappan samt vad företagens syfte med sponsringen av Gefle IF fotboll är. • Vad krävs för att Gefle IF fotbolls företagspartners ska satsa en större del av sin marknadsföringsbudget på sponsring av Gefle IF fotboll och på så sätt avancera uppåt i sponsortrappan? • Vad är Gefle IF fotbolls företagspartners syfte med sponsring till föreningen? Metod: Vi har i denna uppsats använt oss av en kvalitativ metod för att samla in information. LÄS MER
24. MQ - Big fan of varumärken : En fallstudie om användandet av celebriteter i MQs marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Kändisreklam har vuxit och blivit en effektiv marknadsföringsmetod över hela världen. Syftet med denna uppsats är att undersöka varför klädesföretaget MQ väljer att använda sig av celebriteter i sin marknadsföring och detta undersöker vi genom en fallstudie. LÄS MER
25. Hur en mindre aktör skapar konkurrensfördelar i tryckeribranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte:Syftet med uppsatsen är att undersöka Flexopacs kundrelationer i förhållande till dess ställning som leverantör och hur detta påverkar företagets konkurrensposition i framtiden Metod: Studien grundar sig på en fallstudie av en mindre aktör i tryckeribranschen. Fallstudien tillämpade en kvalitativ metod och arbetade utifrån en abduktiv ansats Teoretiskt perspektiv:Den första delen av den teoretiska referensramen bygger på teorier om värdekedjan och hur värde kan förflyttas till andra delar aktörer i värdekedjan om inte signaler på förändringar upptäcks i tid. LÄS MER