Sökning: "Marknadsavdelning"

Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet Marknadsavdelning.

  1. 11. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Hampus Zethelius; Stefan Rydheim; [2012]
    Nyckelord :marknadskommunikation; varumärkeskommunikation; corporate branding; inkongruens; traditionella perspektivet;

    Sammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER

  2. 12. Modell för analys och förbättring avförsörjningskedja med hänsyn till ett supply chain- och marknadsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Christoffer Svensson; Tobias Matsson; [2012]
    Nyckelord :Logistik; Marknadsföring; Marknadsplan; supply chain management; modell; förbättringsarbete;

    Sammanfattning : Logistik kan bidra till kostnadsbesparingar bland företag vid användning av resurser, utöver det så kan en framgångsrik logistik ge företag fördelar när det handlar om att skapa värde åt kund. Vid marknadsföring så kan logistik även ha en stor inverkan på hur bra slutresultatet blir (Fuller et al., 1993). LÄS MER

  3. 13. Från reglering till konkurrens. En studie av organisationsförändringar inom fjärrvärmeaktörerna i Uppsala och Västerås.

    Kandidat-uppsats, Ekonomisk-historiska institutionen

    Författare :Lisa Nilsson; [2012]
    Nyckelord :Organisering; Reformering; Avreglering; Affärsmässighet; Fjärrvärmemarknaden;

    Sammanfattning : I Sverige genomfördes en våg av avregleringar inom den offentliga sektorn under 1980- och 1990-talen och en av de marknader som avreglerades var elmarknaden 1996. Eftersom fjärrvärmeaktörer i många fall är väl integrerade med elaktörer påverkades de indirekt av avregleringen. LÄS MER

  4. 14. Gaskunders informationsbehov. : En studie i Stockholm Gas AB:s olika kundsegments behov av information och önskade informationskanaler.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :David Larsson; [2012]
    Nyckelord :Communication; qualitative research interview; information needs; information channels; biogas; town gas; vehicle gas; Kommunikation; kvalitativ forskningsintervju; informationsbehov informationskanaler biogas; stadsgas; fordonsgas;

    Sammanfattning : Stockholm Gas AB säljer i huvudsak två olika produkter. Den ena är stadsgas och den andra är fordonsgas. Båda produkterna skall på sikt i huvudsak ha biogas som råvara. I dagsläget är det dock så att stadsgasen till största delen består av naturgas blandad med luft. LÄS MER

  5. 15. Förnuft och känsla : Synen på etik i den svenska kommunikationsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudier

    Författare :Amanda Hansen; Matilda Hellman; [2012]
    Nyckelord :etik; marknadskommunikation; kommunikation; reklam; pr; kvalitativ intervjustudie;

    Sammanfattning : Hur etik i marknadskommunikation ter sig och bör regleras är en ständigt aktuell debatt. Intresseorganisationer och allmänhet uttrycker ofta kritik och missnöje mot företag som kommunicerar pVi undersöker också hur representanternadisciplinerna reklam, PR och marknadsavdelning. LÄS MER