Sökning: "Marknadsavdelning"
Visar resultat 11 - 15 av 28 uppsatser innehållade ordet Marknadsavdelning.
11. Särpräglad kommunikation : En studie om särpräglad, homogen & inkongruent kommunikation inom bilbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Följande studie är ett bidrag till forskningen inom strategisk kommunikation och varumäkeskommunikation. Huvudsyftet med studien är att klargöra och finna svar på huruvida varumärkena Audi, BMW och Mercedes-Benz lyckas vara särpräglade i sin kommunikation. Studien ämnar även klargöra var de särpräglade dragen gör sig synliga. LÄS MER
12. Modell för analys och förbättring avförsörjningskedja med hänsyn till ett supply chain- och marknadsperspektiv
Kandidat-uppsats, Avdelningen för Industriell utveckling, IT och SamhällsbyggnadSammanfattning : Logistik kan bidra till kostnadsbesparingar bland företag vid användning av resurser, utöver det så kan en framgångsrik logistik ge företag fördelar när det handlar om att skapa värde åt kund. Vid marknadsföring så kan logistik även ha en stor inverkan på hur bra slutresultatet blir (Fuller et al., 1993). LÄS MER
13. Från reglering till konkurrens. En studie av organisationsförändringar inom fjärrvärmeaktörerna i Uppsala och Västerås.
Kandidat-uppsats, Ekonomisk-historiska institutionenSammanfattning : I Sverige genomfördes en våg av avregleringar inom den offentliga sektorn under 1980- och 1990-talen och en av de marknader som avreglerades var elmarknaden 1996. Eftersom fjärrvärmeaktörer i många fall är väl integrerade med elaktörer påverkades de indirekt av avregleringen. LÄS MER
14. Gaskunders informationsbehov. : En studie i Stockholm Gas AB:s olika kundsegments behov av information och önskade informationskanaler.
Master-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Stockholm Gas AB säljer i huvudsak två olika produkter. Den ena är stadsgas och den andra är fordonsgas. Båda produkterna skall på sikt i huvudsak ha biogas som råvara. I dagsläget är det dock så att stadsgasen till största delen består av naturgas blandad med luft. LÄS MER
15. Förnuft och känsla : Synen på etik i den svenska kommunikationsbranschen
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Hur etik i marknadskommunikation ter sig och bör regleras är en ständigt aktuell debatt. Intresseorganisationer och allmänhet uttrycker ofta kritik och missnöje mot företag som kommunicerar pVi undersöker också hur representanternadisciplinerna reklam, PR och marknadsavdelning. LÄS MER