Sökning: "Massive Online Open Course"
Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Massive Online Open Course.
6. MOOC ADVANCEMENT:FROM DESKTOP TO MOBILE PHONE An Examination of Mobile Learning Practices in Mobile Massive Open Online Course (MOOC)
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : The overarching goal of the study is to examine mobile learning practices in Massive Open Online Course (MOOC) setting. Furthermore, the goal is guiding the objectives of the study as to examine whether MOOC format enables mobile learning practice, followed by an attempt to investigate the pattern of learners’ practices when using MOOC in mobile phones. LÄS MER
7. THE ROLE OF VIDEOS FOR STUDENT ACTIVITY IN ONLINE LEARNING ENVIRONMENTS. A comparative analysis of student engagement in Massive Open Online Courses (MOOCs).
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärandeSammanfattning : This thesis aims at discovering basic learner engagement constructs in three massive open online courses (MOOCs) offered by two Swedish higher education institutions by focussing on learner content interaction. More specifically it concentrates on learner engagement with lecture videos and different characteristics which influence this engagement. LÄS MER
8. Automation of Formative Assessment : Implementation and Evaluation of an Artificial Teaching Assistant
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : The Swedish government has decided to add programming to the Swedish curriculum to strengthen students’ digital skills. The teachers who will teach programming do not always know programming themselves. LÄS MER
9. Kommunikation i storskaliga internetbaserade kurser : En kvalitativ studie om karaktären av den sociala interaktionen i diskussionsforum i xMOOCar
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Storskaliga, öppna, internetbaserade kurser (MOOCar) introducerades år 2008 av George Siemens och Stephen Downes och deras popularitet har ökat ända sedan dess. Förespråkare av MOOCar påstår att de har en potential att möjliggöra livslångt lärande för människor från hela världen. LÄS MER
10. Undersökning av direktuppspelning som pedagogiskt verktyg inom MOOC
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Storskaliga öppna nätbaserade kurser, MOOCar, med självstyrd studietakt skapar en lärandesituation där kursdeltagaren står i centrum och aktivt kan påverka sin egen studieprocess. Ett problem som kursdeltagare upplever är att de får begränsat stöd och hjälp av lärare eller andra kursdeltagare. LÄS MER