Sökning: "Massive Online Open Course"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Massive Online Open Course.

  1. 6. MOOC ADVANCEMENT:FROM DESKTOP TO MOBILE PHONE An Examination of Mobile Learning Practices in Mobile Massive Open Online Course (MOOC)

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Anggi Putri Pertiwi; [2018-10-26]
    Nyckelord :MOOC; mobile learning; activity theory; ; activity oriented design mo;

    Sammanfattning : The overarching goal of the study is to examine mobile learning practices in Massive Open Online Course (MOOC) setting. Furthermore, the goal is guiding the objectives of the study as to examine whether MOOC format enables mobile learning practice, followed by an attempt to investigate the pattern of learners’ practices when using MOOC in mobile phones. LÄS MER

  2. 7. THE ROLE OF VIDEOS FOR STUDENT ACTIVITY IN ONLINE LEARNING ENVIRONMENTS. A comparative analysis of student engagement in Massive Open Online Courses (MOOCs).

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Franziska Müller; [2018-07-04]
    Nyckelord :MOOC; massive open online course; video; student engagement;

    Sammanfattning : This thesis aims at discovering basic learner engagement constructs in three massive open online courses (MOOCs) offered by two Swedish higher education institutions by focussing on learner content interaction. More specifically it concentrates on learner engagement with lecture videos and different characteristics which influence this engagement. LÄS MER

  3. 8. Automation of Formative Assessment : Implementation and Evaluation of an Artificial Teaching Assistant

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Johan Myrsmeden; [2018]
    Nyckelord :constructivism; formative assessment; automated assessment; computer-aided education; computer-aided assessment; konstruktivism; formativ bedömning; automatiserad bedömning; datorstödd undervisning; datorstödd bedömning;

    Sammanfattning : The Swedish government has decided to add programming to the Swedish curriculum to strengthen students’ digital skills. The teachers who will teach programming do not always know programming themselves. LÄS MER

  4. 9. Kommunikation i storskaliga internetbaserade kurser : En kvalitativ studie om karaktären av den sociala interaktionen i diskussionsforum i xMOOCar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Malin Engquist; [2018]
    Nyckelord :Massive Open Online Courses; MOOC; xMOOC; social interaction; Community of Inquiry; self-paced; instructor-paced; learning; asynchronous discussion forums; storskalig öppen internetbaserad kurs; MOOC; xMOOC; social interaktion; undersökande gemenskap; CoI; självstyrd studietakt; lärarledd; lärande; asynkrona diskussionsforum;

    Sammanfattning : Storskaliga, öppna, internetbaserade kurser (MOOCar) introducerades år 2008 av George Siemens och Stephen Downes och deras popularitet har ökat ända sedan dess. Förespråkare av MOOCar påstår att de har en potential att möjliggöra livslångt lärande för människor från hela världen. LÄS MER

  5. 10. Undersökning av direktuppspelning som pedagogiskt verktyg inom MOOC

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Lärande

    Författare :Jonas Blomqvist; Victor Dahlberg; [2018]
    Nyckelord :MOOC; Interactions; Live streaming; Communication; Twitch; MOOC; Interaktioner; Direktuppspelning; Kommunikation; Twitch; Livestreaming;

    Sammanfattning : Storskaliga öppna nätbaserade kurser, MOOCar, med självstyrd studietakt skapar en lärandesituation där kursdeltagaren står i centrum och aktivt kan påverka sin egen studieprocess. Ett problem som kursdeltagare upplever är att de får begränsat stöd och hjälp av lärare eller andra kursdeltagare. LÄS MER