Sökning: "Means-End Chain"
Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden Means-End Chain.
21. Push-pull’s factors influencing exchange student’s destination choice for study abroad : A case study of the students at JIBS
Kandidat-uppsats, IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : ‘Internationalisation of higher education’ is considered a significant issue in many countries.One effective way to achieve internationalisation is by having an exchange study program. Thisis something which has been promoted by universities all around the globe. LÄS MER
22. Skall det ekologiska klädesplagget tillgodose annorlunda eller likadana värden än det konventionella klädesplagget?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Med vår uppsats har vi försökt undersöka vad kvinnliga konsumenter i åldern 20- 29 eftersträvar att tillgodose för värden vid konsumtion av ekologiska – och konventionella kläder. Vi har försökt ge modekedjorna en inblick i hur de kan utveckla utformningen av ekologiska kläder, genom att studera ifall konsumenternas eftersträvade värden avseende ekologiska kläder liknar eller skiljer sig åt från värden avseende konventionella kläder. LÄS MER
23. Säljer man ekologiska ärtor med färgen grön? En studie av förpackningsdesignens betydelse för ekologiska livsmedel
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att identifiera intressanta fenomen kring ekologiska produkters förpackningsdesign. Fenomen som kan ligga till grund för vidare forskning. LÄS MER
24. Consumers' attitudes towards differently branded and processed pork products : a means-end chain analysis
L3-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The aim of this study is to investigate Swedish consumers' attitudes towards differently labelled cut and processed pork (branded, organically/locally produced, private branded and imported). A distinction has been made between fresh cut and processed pork to see if the result divergent. LÄS MER
25. Tiden är ute... : En marknadsundersökning för Ur & Penn
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Klockbranschen är idag utsatt för stor konkurrens då tiden kan avläsas på ett eller annat sätt överallt, vilket gör att ett armbandsur inte längre är nödvändigt för att veta hur mycket klockan är. Ur & Penn försöker få armbandsur att uppfattas som en accessoar som varieras efter tillfälle. LÄS MER