Sökning: "Means-End Chain"

Visar resultat 21 - 25 av 25 uppsatser innehållade orden Means-End Chain.

  1. 21. Push-pull’s factors influencing exchange student’s destination choice for study abroad : A case study of the students at JIBS

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Mai-Thuy-Tien Vo; Rafia Muntasira; Ming-ming Jiang; [2009]
    Nyckelord :push-pull factors; internationalisation; means-end chain; exchange students;

    Sammanfattning : ‘Internationalisation of higher education’ is considered a significant issue in many countries.One effective way to achieve internationalisation is by having an exchange study program. Thisis something which has been promoted by universities all around the globe. LÄS MER

  2. 22. Skall det ekologiska klädesplagget tillgodose annorlunda eller likadana värden än det konventionella klädesplagget?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Kristina Jankovic; Hazel Ismail; [2009]
    Nyckelord :ekologiskt; modekedja; kläder; motivation; värden; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Med vår uppsats har vi försökt undersöka vad kvinnliga konsumenter i åldern 20- 29 eftersträvar att tillgodose för värden vid konsumtion av ekologiska – och konventionella kläder. Vi har försökt ge modekedjorna en inblick i hur de kan utveckla utformningen av ekologiska kläder, genom att studera ifall konsumenternas eftersträvade värden avseende ekologiska kläder liknar eller skiljer sig åt från värden avseende konventionella kläder. LÄS MER

  3. 23. Säljer man ekologiska ärtor med färgen grön? En studie av förpackningsdesignens betydelse för ekologiska livsmedel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Rasmus Petersson; Helena Elsmén; Kimberley Wintmo; [2009]
    Nyckelord :Förpackningsdesign; ekologiska livsmedel; konsumentbeteende; visuell kommunikation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår uppsats är att identifiera intressanta fenomen kring ekologiska produkters förpackningsdesign. Fenomen som kan ligga till grund för vidare forskning. LÄS MER

  4. 24. Consumers' attitudes towards differently branded and processed pork products : a means-end chain analysis

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Anna Nylund; [2009]
    Nyckelord :means-end chain; laddering; product differentiating; pork; local; organic; ham; meat;

    Sammanfattning : The aim of this study is to investigate Swedish consumers' attitudes towards differently labelled cut and processed pork (branded, organically/locally produced, private branded and imported). A distinction has been made between fresh cut and processed pork to see if the result divergent. LÄS MER

  5. 25. Tiden är ute... : En marknadsundersökning för Ur & Penn

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emil Björnskär; Linda Wiman; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem: Klockbranschen är idag utsatt för stor konkurrens då tiden kan avläsas på ett eller annat sätt överallt, vilket gör att ett armbandsur inte längre är nödvändigt för att veta hur mycket klockan är. Ur & Penn försöker få armbandsur att uppfattas som en accessoar som varieras efter tillfälle. LÄS MER