Sökning: "Meat substitute"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Meat substitute.
11. Odling av svensk lupin : strategier med fokus på ogräshantering
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Människor blir allt mer miljömedvetna och vill inte äta kött i samma utsträckning som tidigare. Därför ökar användningen av protein från växtriket framförallt med protein från exempelvis soja som idag importeras från andra sidan jorden. LÄS MER
12. How do we make make Swedish consumers adhere to a plant-based diet? : An exploratory study on how companies in the food industry can influence flexitarians in the transition towards a plant-based diet.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this qualitative research paper was to explore how companies who offer plant-based meat and dairy substitutes in the Swedish market, can influence flexitarians towards a more plant-based diet. This was based on the conflict between the need to substitute animal products with more plant-based alternatives and the current resistance among consumers to change from traditional eating patterns. LÄS MER
13. Texture analysis of a fungal fermented product as a meat substitute
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Jordens befolkning förväntas ha överstigit 9 miljarder till 2050, vilket leder till en ökning av matbehov med 70%. Ungefär en tredjedel av all producerad mat slängs idag, speciellt grönsaker, bröd och annan mat med kort hållbarhetsdatum. LÄS MER
14. How do edible insects fly among Swedish consumers? : Exploring consumers’ evaluation of edible insects as a meat substitute
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Purpose: The purpose of this qualitative research paper was to explore how consumers with an environmental identity evaluate new, environmentally friendly substitutes for meat, with edible insects given as an example. Problem: An increasing number of Swedish consumers show an overall negative attitude towards consuming meat, mainly due to environmental concerns, and express this by identifying themselves as vegetarians or flexitarian. LÄS MER
15. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER