Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Fitness ideal, how does it work? : A multimodal critical discourse analysis of how male fitness body ideal is communicated on Instagram.

    Magister-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap; Jönköping University/HLK, Sustainable Societies (SUS)

    Författare :Hasib Zolic; [2022]
    Nyckelord :masculine; social media; body ideal; ideal; norms; discourse; cda; mcda; cds; semiotic; fitness;

    Sammanfattning : Fitness is considered as a diverse spectrum and the society surrounding it is considered to be in constant flux. There are few male fitness influencers on Instagram acting as mass mediums communicating their daily lives in front of a mass of followers. LÄS MER

  2. 2. #FromSicknessToFitness - En studie i unga svenska kvinnors kamp för en sundare livsstil med Instagram som plattform

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jolanda Toivola; [2015-09-09]
    Nyckelord :sociala medier; unga kvinnor; hälsohets; ätstörningar; fitness; selektiv exponering; kroppsideal; identitet; gemenskap; Instagram; stödgrupper;

    Sammanfattning : ABSTRACT Titel: #FromSicknessToFitness - En studie i unga svenska kvinnors kamp för en sundare livsstil med Instagram som plattform Författare: Jolanda Toivola Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap (30 hp) Institutionen för journalistik, medier och kommunikation Göteborgs universitet Kurskod: MK2502 Termin: Vårtermin 2015 Handledare: Malin Sveningsson Antal ord: 35 372 ord, exklusive titelblad, abstract, executive summary, innehållsförteckning, referenser, appendix och bilagor. 40 499 totalt. LÄS MER

  3. 3. Du er, som du ser ud - en undersøgelse af fremstillingen af mande- og kvindekroppen

    Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Sophia Andersen; [2013]
    Nyckelord :selvets refleksive projekt; synoptikon; forbrugersamfund; H M; kvindekroppen; kropsfremstilling i medier; mandekroppen; fitnesskultur og plastikkirurgi; manskroppen; kvinnokroppen; kroppsuppfattning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Specialet undersøger, hvordan H&M fremstiller hhv. mande- og kvindekroppen i deres markedsføring, samt hvordan denne kropsfremstilling kan forklares ud fra samfundets tendenser. Metode: Kvalitativ undersøgelse i form af kritisk diskursanalyse. Materiale: Seks markedsføringsreklamer fra H&M, fra sommeren/efteråret 2012. LÄS MER