Sökning: "Message fatigue"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Message fatigue.

  1. 1. Dags att #kavlauppärmen!

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Robin Holmberg; Emma Gyllenhammar; [2022]
    Nyckelord :samhällskampanj; riskkommunikation; digital kommunikation; strategisk kommunikation; retorik; social media strategy; covid-19; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att få kunskap vad gäller hur myndigheter kan bedriva övertygande samhällskampanjer genom att nyttja digitala kommunikationsplattformar. Studien är genomförd med en kvalitativ metod, tillsammans med ett abduktivt tillvägagångssätt från ett digitalt kommunikationsperspektiv. LÄS MER

  2. 2. När "håll i, håll ut, håll avstånd" inte längre fungerar. En innehållsanalys av Region Skånes Facebookinlägg under covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Malin Hansen; Wilma Frennfelt; [2021]
    Nyckelord :Message fatigue; pandemic fatigue; budskapströtthet; hälsokommunikation; pandemikommunikation; strategisk kommunikation; covid-19; WHO; World Health Organization; Region Skåne; Facebook; Social Sciences;

    Sammanfattning : As of now, we have lived with the Covid-19 pandemic and its accompanying restrictions, recommendations and messages for over a year. The constantly repeated messages about the same topic has resulted in people tiring of following restrictions and paying attention, which is what the WHO describes as pandemic fatigue. LÄS MER

  3. 3. Tired of Doom : Transient Apocalypse Fatigue And Successful Climate Change Communication

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Uppsala centrum för hållbar utveckling, CSD Uppsala

    Författare :Carlotta Harms; [2020]
    Nyckelord :Sustainable Development; Social Psychology; Attitude Change; Apocalypse Fatigue; Climate Change Communication; Stoknes;

    Sammanfattning : One route to fight climate change that is both a strategy in itself and a mediator to other interventions is climatechange communication. Currently, most climate change communication follows the assumption that conveyingthreat and urgency leads to attitude and behaviour change. LÄS MER