Sökning: "Mikaela Nilsson"
Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden Mikaela Nilsson.
11. Arbetsvägran i religionsfrihetens namn - när viker arbetsledningsrätten?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : En ökad mångfald kan leda till att religiösa frågor i arbetslivet får en ökad aktualitet och att en individs rättigheter och krav då ställs mot arbetsgivarens verksamhetsintresse och dennes rätt att leda och fördela arbetet. En arbetstagares vägran att utföra en viss arbetsuppgift på grund av religion eller samvete måste då vägas mot arbetsgivarens arbetsledningsrätt och andra eventuellt motstående intressen. LÄS MER
12. En pedagogs vardag i förskolan : Att arbeta med flerspråkiga barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mittuniversitetet/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
13. Recruiting Through the Grapevine : The relevance of employee referral programs within the field of employer branding
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Abstract Title: Recruiting Through the Grapevine - The relevance of employee referral programs within the field of employer branding Date: 2016-06-03 Authors: Mikaela Löjdqvist & Isabella Nilsson Course: Bachelor Thesis in Business Administration (FOA214), 15 HP University: Mälardalen University Academia: School of Business, Society and Engineering Supervisor: Magnus Hoppe Examiner: Eva Maaninen-Olsson Co-assessor: Konstantin Lampou ____________________________________________________________________________ Research question: How do employee referral programs, as a part of the recruitment process, connect to the employer brand of a company? Purpose: Understanding the correlation and connection between the two concepts, employer branding and employee referral programs, may help companies recognize the importance of using such programs as a stable foundation of their recruitment process. Thus concurrently, identifying the consequences that the employer brand presents, has on the employees and their willingness to recommend. LÄS MER
14. Attityder till homosexualitet - en tyst revolution? : En kvantitativ studie om attitydförändringar gentemot homosexualitet
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Situationen för homosexuella i Sverige har förändrats kraftigt under 1900-talet. Flera samhällsförändringar som stärker homosexuellas medborgerliga rättigheter har genomförts. Samtidigt visar ett antal studier att de allmänna attityderna gentemot homosexualitet har blivit mer positiva. LÄS MER
15. "Vi är så glada och tacksamma att Fredagspodden sponsras av..." : En analys av dold marknadskommunikation i Fredagspodden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats studerar podden Fredagspodden och dess sponsorer genom att göra en kvalitativ textanalys utifrån ett hermeneutiskt perspektiv. I uppsatsen undersöks huruvida det går att utläsa vilket innehåll som är sponsrat i podden. LÄS MER