Sökning: "Mikaela Nilsson"
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden Mikaela Nilsson.
16. Community supported agriculture : in a Swedish context
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Swedish agriculture faces new challenges on an aggregated level, as well as for individual farms. The number of farms in Sweden is decreasing, but the average size of farms is increasing. Much of the structured changed can be explained by the increase in global competition and the design of the CAP within the EU. LÄS MER
17. Hållbarhetsstrategier: Är det ett hinder att vara mindre? – En studie kring motiv bakom implementering av hållbarhetsstrategier i mindre svenska företag inom hudvårdsbranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem: Hudvårdsbranschen domineras av mindre företag. Mindre företag möter fler svårigheter, begränsningar och motstånd vid strategiimplementering och hållbarhetsarbete än andra aktörer. Ändå verkar trenden av hållbarhetsstrategierna öka markant just inom den här branschen. LÄS MER
18. Livsmedelsföretagens arbete med CSR och dess påverkan på konsumenters köp av ekologiska produkter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Title: Food companies' work with CSR and its impact on consumer purchases of organic products Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Maria Nilsson and Mikaela Jaredal Supervisor: Agneta Sundström Date: June 2015 Aim: The study aims to understand and describe how food chains affect consumer choice to buy organic food and how it affects their buying behaviour. Method: Firstly a qualitative study was conducted. LÄS MER
19. A Motivational Journey : A study about the entrepreneur and the changes in motivation from start-up to present
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : The purpose of this thesis is to identify what motivational changes occur while a lifestyle entrepreneur moves through three different organizational stages. The focus will however be on stage one and three. LÄS MER
20. Den glömda marknadsföringen : En kvalitativ studie om hur hotell marknadsför och arbetar med hållbarhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : SAMMANFATTNING TITEL: Den glömda marknadsföringen KURS: Företagsekonomi III – Examensarbete FÖRFATTARE: Erika Nilsson och Mikaela Videfors HANDLEDARE: Miralem Helmefalk EXAMINATOR: Leif V Rytting NYCKELORD: Marknadsföring, grön marknadsföring, CSR, miljö, hållbarhet, digital marknadsföring, hotell. SYFTE & FORSKNINGSFRÅGA: Studiens syfte är att undersöka hur hotell i Kalmarregionen arbetar med hållbarhet och hur det förmedlas genom deras marknadsföring. LÄS MER