Sökning: "Moderna kommunikationskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Moderna kommunikationskanaler.

  1. 1. Att kommunicera en affärsmässighet och ett ansvarstagande : En kvalitativ studie om organisationsidentitet och legitimitet i en hybridorganisation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fanny Lagerström; Saga Nordström; [2023]
    Nyckelord :organisationsidentitet; hybridorganisation; hybrid organisationsidentitet; strategisk kommunikation; legitimitet;

    Sammanfattning : Organisationsidentiteten kan vara betydelsefull för företag. För hybridorganisationer däremot, kan kombinationen av olika sektorer göra det svårt att förmedla en tydlig organisationsidentitet, som dessutom är legitim. LÄS MER

  2. 2. Styrning på distans genom organisatoriska mål : En studie om styrningen inom kunskapsintensiva organisationer och kommunikationsprocessen av organisatoriska mål

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Jesper Mårtensson; Niclas Mårtensson; [2020]
    Nyckelord :Management; Organizational goals; Knowledge-intensive organizations; Communication; Consultancy; Control; Commitment.; Styrning; Organisatoriska mål; Kunskapsintensiva organisationer; Kommunikation; Konsultbolag; Styrbarhet; Engagemang.;

    Sammanfattning : Bakgrund Distansstyrning anses som den moderna organisationens sätt att styra sina anställda mot att uppnå vad som är bäst för organisationen. De styr primärt sina anställda genom att fastställa organisatoriska mål för att vägleda de anställda i rätt riktning. LÄS MER

  3. 3. Is the medium really the message?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ebba Carlsson; Fanny Jönsson Schoug; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; organisationsförändring; förändringskommunikation; internkommunikation; digitala kommunikationskanaler; fysiska kommunikationskanaler; IKEA; meningsskapande; preferred sender; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingens framfart, liksom globaliseringens många påföljder, banar inte bara väg för otroliga möjligheter utan sätter även en ständig press på moderna och internationellt etablerade företag. Inre såväl som yttre slitningar kan dock lätt uppstå när en ständigt accelererande utveckling forcerar fram förändringar. LÄS MER

  4. 4. Hur vill barnfamiljer ta emot reklam? : En kvantitativ studie om vilken/ vilka kommunikationskanaler som barnfamiljer föredrar att få attraktiva erbjudanden genom.

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Anna Strömer; Katarina Schludermann; [2017]
    Nyckelord :Modern communication channels; traditional communication channels; families with children; Moderna kommunikationskanaler; traditionella kommunikationskanaler; barnfamiljer; matvarubutiker;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens teknologisamhälle blir det allt svårare för företag att nå ut till sina presumtiva kunder då de utsätts med massvis av budskap. För att nå sina kunder kan företag förmedla budskap genom kommunikationskanaler som har olika egenskaper. LÄS MER

  5. 5. PUSS OCH KRAM! /Malmöfestivalen : en textanalys med fokus på tilltal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Mikaela Forssell; Karin Höckert; [2016]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är bidra till ökad kunskap om hur kommunalt anordnande festivaler kan kommunicera med och till sina invånare, vilket görs genom beskrivning och analys av tilltalsformer i några av Malmöfestivalens kommunikationskanaler. Genom textanalys med fokus på tilltal har vi undersökt hur och utifrån vilka premisser Malmöfestivalen kommunicerar, samt hur tilltalet i kommunikationen ser ut och vad det avslöjar. LÄS MER