Sökning: "traditionella kommunikationskanaler"

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser innehållade orden traditionella kommunikationskanaler.

  1. 1. Förbättrad delaktighet för den hjärtkirurgiska patienten med hjälp av omvårdnadsrond : Ett förbättringsarbete och en studie om vilka förutsättningar som behövs för att omvårdnadsrond ska bli ett hållbart arbetssätt

    Master-uppsats, Jönköping University/HHJ. Kvalitetsförbättring och ledarskap inom hälsa och välfärd

    Författare :Åsa Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Fundamentals of Care; förbättringsvetenskap; reflexiv tematisk analys; implementering;

    Sammanfattning : Enbart den traditionella medicinska ronden räcker inte för att täcka de behov som den hjärtkirurgiska patienten med ett komplicerat vårdförlopp har. Omvårdnad är ofta åsidosatt och tid finns inte att vårda dessa patienter på ett evidensbaserat och strukturerat sätt. Patientdelaktigheten är dessutom låg i den här patientgruppen. LÄS MER

  2. 2. Videointervjuers påverkan vid urval i rekryteringsprocessen : En kvalitativ studie utförd i kommunala verksamheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Karin Larsson; Camilla Löf; [2021]
    Nyckelord :Non-verbal communication; video interviews; recruitment process; search process; municipal departments; recruiters; Icke-verbal kommunikation; videointervjuer; rekryteringsprocess; sökprocess; kommunal verksamhet; rekryterare;

    Sammanfattning : Rekryterare inom kommunala verksamheter har tidigare använt sig av fysiska anställningsintervjuer vid rekrytering, men har på grund av covid-19 pandemin ersatt dessa med videointervjuer. Enligt tidigare forskning begränsas den icke-verbala kommunikationen i samband med videointervjuer vilket riskerar att påverka rekryterarens uppfattning och omdöme av kandidaten. LÄS MER

  3. 3. Marknadssegmentering i modern marknadsföring : En kvalitativ studie om hur segmenteringsstrategier påverkas av förändringar i samhällsnormer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Paulina Kristiansson; Linn Hasselgren; [2019]
    Nyckelord :Marknadsföring; generation x; segmentering; psykografisk; förändring i marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Denna studie började som en kvalitativ deduktion där vi ville skapa en förståelse för vilka marknadsföringsstrategier som har starkt inflytande på generation X och om de skiljer sig från andra ålderssegment. I och med digitaliseringen och sociala mediers uppkomst har klassisk marknadsföring förändrats de senaste två decennierna. LÄS MER

  4. 4. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Kajsa Persson Stor; Kristina Lidborg; [2019]
    Nyckelord :produktlanseringar; marknadskommunikation; kommunikationsmixen; sociala medier; influencer marketing; eWOM; varumärkeskännedom; produktkännedom;

    Sammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER

  5. 5. Kommunikationskanaler och kunskapsgenerering : En studie om val av kommunikationskanal och dess kunskapsgenerering hos olika generationer av väljare

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Olovsson; Jennie Åkeson; [2019]
    Nyckelord :knowledge generation; communication channels; fake news; digitalization; news scepticism; politics; kunskapsgenerering; kommunikationskanal; fake news; digitalisering; nyhetsskepticism; politik;

    Sammanfattning : Background – Our digitalized society is constantly increasing, and with the development, the importance of the Internet for political knowledge generation is also increasing. The digital development has caused a series of problems that can disturb the prevailing democracy due to that many individuals create their political identity through social media as a communication channel. LÄS MER