Sökning: "kommunikationsmixen"
Hittade 3 uppsatser innehållade ordet kommunikationsmixen.
1. Influencer marketing : Hur företags marknadskommunikationsmix vid produktlansering har förändrats allt eftersom “influencer marketing” har etablerats som kommunikationskanal och hur effekten av olika kommunikationskanaler har förändrats
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Idag brukas internet av majoriteten människor i Sverige och företag har upptäckt möjligheten att använda internet i sin marknadskommunikation. Det har öppnat upp nya dörrar för företag att annonsera ut sitt budskap på internet istället för i de traditionella kommunikationskanalerna, såsom tv, radio och tidningar. LÄS MER
2. Sociala medier som ett nytt verktyg : En netnografisk studie om hur svenska företag använder digitala plattformar idag
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Nya tekniker som Web 2.0 har med en tvåvägskommunikation utvecklat förutsättningarna på Internet som i sin tur bidragit till sociala medier som Facebook, Twitter och Instagram. Denna tillväxt har ändrat marknadsföring från att rikta sig mot ”rätt” kunder till att skapa en relation med sina kunder. LÄS MER
3. Produktplacering som kommunikationsverktyg : Att kommunicera ett varumärke genom integration i ett naturligt sammanhang
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : SAMMANFATTNING ___________________________________________________________________________ Titel: Produktplacering som kommunikationsverktyg- att kommunicera ett varumärke genom integration i ett naturligt sammanhang. Författare: Amanda Krantz och Charlotte Edman Handledare: Leif Rytting Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Turismprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2012. LÄS MER