Sökning: "NCU"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet NCU.

  1. 1. Using information to provide safe care for neonatal care unit patients : Medical staff interprets their use of information and communication technologies

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Pia Stjerndorff Gröhn; [2020]
    Nyckelord :Information and Communication Technology; ICT; Safe Care; Neonatal Care Unit; NCU; Healthcare; eHealth; Sweden; Communication Techniques; Explorative Research; Systems Thinking; Interpretive Paradigm; Semi-Structured Interview; Card Sorting; The Three C’s of Analysis; Thematic Analysis; Rich Picture; Informations- och kommunikationsteknik; IKT; Säker vård; Trygg vård; Neonatalavdelning; NEO; Hälsovård; eHälsa; Sverige; Kommunikationsteknik; Explorativ forskning; Systemteori; Interpretivism; Semistrukturerad intervju; Kortsortering; The Three C’s of Analysis; Tematisk analys; Rich Picture;

    Sammanfattning : 2017 became the beginning of the Childbirth Crisis of Sweden, as a result of underbudgeting and understaffing, creating an environment where patient safety and availability was questioned. Additionally, information and communication technology rapidly take a larger role in the field of healthcare, nourishing new solutions for old processes. LÄS MER

  2. 2. Förskollärares föreställningar kring barn och utomhusmiljö – en studie om utomhuspedagogik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emily Espersson; Mathilda Olsson; [2017]
    Nyckelord :Förskollärares föreställningar; förskollärares förhållningssätt; hälsa; miljö; lek; lärande; utomhusvistelse; utomhuspedagogik;

    Sammanfattning : Forskning visar att barn blir allt mer inaktiva i dagens samhälle och att barns lek i stor utsträckning sker inomhus. Studiens övergripande syfte är därför att undersöka förskollärares föreställningar om utomhusaktiviteter i relation till verksamheten och barnen. LÄS MER

  3. 3. Att undervisa i naturen -en studie om hur utomhuspedagogik realiseras hos lärare F-3

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Linda Håkansson Vuinovich; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract / SammanfattningTitel: Att undervisa i naturen - En studie om hur utomhuspedagogik realiseras hos lärare F-3.Författare: Linda Håkansson VuinovichTyp av arbete: Examensarbete på avancerad nivå (15 p)Handledare: Marie StåhlExaminator: Jörgen DimenäsRapportnummer: HT16-2930-009-L3XA1ANyckelord: outdoor education, realisation of teaching outdoor, att undervisa i naturen, lärares intentioner med sin utomhusundervisning, utomhuspedagogik, växelverkande undervisning. LÄS MER

  4. 4. Outdoor Education and the Inclusion of Children with Special Needs : A Case Study from Germany

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU)

    Författare :Ina Güdelhöfer; [2016]
    Nyckelord :Outdoor Education; inclusion; special needs; disability; experiential learning; practical learning; Germany; primary school;

    Sammanfattning : Inclusion recognises the diversity of people and aims to use these differences as advantages. Since the ratification of the Convention on the Rights of Persons with Disabilities in 2009 there have been changes to the educational system in Germany; children with special needs are now attending general schools. LÄS MER

  5. 5. Nature Connectedness & Winter Camping : A Combination of Quantitative and Qualitative Approaches

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Nationellt centrum för utomhuspedagogik (NCU)

    Författare :John Vroegop; [2015]
    Nyckelord :nature connectedness; winter camping; mixed methods; location; nature immersion; wildlife interactions; challenges; risk; technology; environmental awareness;

    Sammanfattning : A growing body of research indicates that nature connectedness should be an important component of environmental education programs as emerging empirical evidence shows a correlation between connectedness to nature and environmentally responsible behaviour. Despite an increased interest in further examination of the human-nature relationship, research is lacking in terms of specific factors or conditions that influence nature connectedness. LÄS MER