Sökning: "Narrative empathy"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden Narrative empathy.
1. My Burning Glances : The Male and queer gaze in three short stories by Edgar Allan Poe
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : The purpose of this essay is to show the narrator’s use of the male and the queer gaze in three short stories by Edgar Allan Poe: “Berenice: A Tale” (1835), “The Man that was Used Up: A Tale of the Late Bugaboo and Kickapoo Campaign” (1839) and ”The Man of the Crowd” (1845). Through close reading of the stories, I show how the different gazes work, how they are used in the stories and what they lead to. LÄS MER
2. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER
3. Ett krig i ord och bilder : En kvalitativ studie av hur konflikten mellan Israel och Palestina skildras i nyhetsmedier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : This thesis analyzes the representation of the Israel-Palestine conflict in Swedish and international news media, with focus on the escalation following an attack by Hamas on October 7, 2023. Drawing inspiration from prior research, the study explores the media's role in shaping public perceptions of the conflict. LÄS MER
4. Parable of the Sower in the EFL Classroom : Ecofeminism, Empathy, and Environmental Narratives
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)Sammanfattning : In this essay, Parable of the Sower (1993) by Octavia E. Butler will be analyzed. The analysis investigates how the novel can enable discussions about empathy in the English as a Foreign Language (EFL) classroom. LÄS MER
5. "Vi ses bakom kulisserna" : Hur historielärare engagerar sina elever genom att göra historien levande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : In this study we wanted to compare how history teachers working in various stages in the compulsory school and high school bring history to life through artifacts and narrations and how it differed based on the students’ cognitive maturity. We also studied how the combination of artifacts, role-playing games and stories can affect students’ learning of history. LÄS MER