Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Amatören - den som älskar : En kulturanaltyisk studie av amatörteaterns betydelse och möjligheter i Västerbotten

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Olivia Molin; [2023]
    Nyckelord :amateur theatre; conditions of existens; symbolic capital; time; feeling-work; amatörteater; existensvillkor; symboliskt kapital; tid; känslor;

    Sammanfattning : The amateur – the one who loves is an assay about the conditions of existence for amateur theatre in the region of Västerbotten, Sweden. During the last 20- something years the number of active amateur theatre-companies has gone from being a well-established form of cultural expression to being absent in the majority of the Västerbotten-communities. LÄS MER

  2. 2. ”Det är ju inte direkt så att man kan ta ett jobb i kassan på ICA.” : -En sociologisk studie om hur arbetsmarknaden upplevs av akademiskt utbildade personer med funktionsnedsättning

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Sociologi

    Författare :Josefine Roxell; Olivia Strandberg; [2018]
    Nyckelord :disability; academic education; labor market; barriers; opportunities; limitations; habitus and discrimination.; funktionsnedsättning; akademisk utbildning; arbetsmarknad; barriärer; möjligheter; begränsningar; habitus och diskriminering.;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine the description of experiences in the field of employment for people with disabilities who hold academic qualifications. The collection of empirical data has been prepared through semi-structured qualitative interviews conducted with five people working in the same industry with various occupational categories. LÄS MER

  3. 3. Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Louise Bennshagen; Olivia Lindh; Anton Skoglund; [2015-02-10]
    Nyckelord :den frihetliga massmedieideologin; Pierre Bourdieu; television; den sociala ansvarsideologin; ethnographic content analysis; framing; stealth marketing; storytelling; commercial speech; Skavlan; produktexponering; varumärkesexponering;

    Sammanfattning : Titel: Att vara är att synas – en kvalitativ innehållsstudie om produkt- och varumärkesexponering i Skavlan Författare: Louise Bennshagen, Olivia Lindh och Anton Skoglund Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Höstterminen 2014 Handledare: Britt Börjesson Sidantal: 65 sidor inklusive bilagor Antal ord: 18539 Syfte: Att undersöka om det förekommer produkt- och/eller varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12, och i så fall på vilket/vilka sätt. Metod: Kvalitativ innehållsanalys – Ethnographic Content Analysis Material: AvsSVT, commercial speech, storytellingnitt 1-9 av Skavlan säsong 12 Huvudresultat: Resultatet visar att det förekommer produkt- och varumärkesexponering i Skavlan avsnitt 1-9 säsong 12. LÄS MER