Sökning: "Onskan analys"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Onskan analys.
1. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER
2. Det blir en extra bro att bygga : Barnmorskors erfarenheter av språkbarriärer inom förlossningsvården
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vårdSammanfattning : Bakgrund: Kvinnans upplevelse av personalens verbala- och ickeverbala kommunikation under förlossningen är en avgörande faktor för deras förlossningsupplevelse. Trots det används tolk inte i lika stor utsträckning inom förlossningsvården som övrig hälso- och sjukvård. LÄS MER
3. Närståendes upplevelser av psykiatrisk tvångsvård inom slutenvården : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : Bakgrund: Inom psykiatrin är tvångsvård en sista utväg vid allvarlig psykisk sjukdom när andra alternativ uteslutits och ska alltid ske med patientens bästa i fokus. Tidigare forskning om patienters upplevelser att tvångsvårdas har visat på chockartade och livsomvälvande upplevelser av att vara fråntagna sina rättigheter. LÄS MER
4. Betydelsen av barnmorskans stöd vid förlossningsrädsla
Magister-uppsats, Sophiahemmet HögskolaSammanfattning : Kvinnors känslor inför en graviditet och förlossning kan variera. Alltifrån glädje till ångest och rädsla kan upplevas . För vissa kvinnor kan känslor som ångest och rädsla vara så starka att förlossningsrädsla utvecklas. Förlossningsrädsla kan vara primär eller sekundär. LÄS MER
5. Klädföretags visuella representation av den kvinnliga kroppen i marknadsföring : En undersökning för hur kvinnokroppar presenteras i klädföretags kommunikation samt hur detta påverkar kvinnor
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur kvinnokroppar framställs i klädbutikers visuella kommunikation, främst på deras webbutiker och i sociala medier. Undersökningen syftar även till att undersöka hur kvinnor i olika åldrar påverkas av de kroppar som framställs på klädbutikers webbutiker och reklam. LÄS MER