Sökning: "Organisationsidentitet"

Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade ordet Organisationsidentitet.

  1. 16. ”Vi verkar lite under radarn.” : Museibibliotekets delade roller - en undersökning av tre museibibliotek

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Jonatan Söderström; Hanna Jacobson; [2022]
    Nyckelord :museum libraries; Moderna museet; Konstbiblioteket; Nationalmuseum; Nordiska museet; Organizational identity; Special libraries; Upplandsmuseet; museibibliotek; Moderna museet; Konstbiblioteket; Nationalmuseum; Nordiska museet; organisationsidentitet; specialbibliotek; Upplandsmuseet;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to present a clearer picture of the divided roles of museum libraries, to see how they balance working with two separate target groups, the public and the museum staff, and to analyze how this affects the work of the librarians. The research on museum libraries has been sparse during the past 20 years, and this essay aims to fill a gap in the research field. LÄS MER

  2. 17. Long-term Remote Onboarding : The feeling of connection to the team while working remotely due to a pandemic

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sofia Mets; [2021]
    Nyckelord :Interaction space; Knowledge Exchange; Organisational Identity; Organisational Socialisation; Remote Onboarding; Interaktionsutrymme; Kunskapsutbyte; Organisationsidentitet; Organisationssocialisering; Remote Onboarding;

    Sammanfattning : The Covid-19 pandemic has forced organisations to review their working methods and adapt to the prevailing circumstances. One such change has been the need to increasingly allow employees to be onboarded and work from home. LÄS MER

  3. 18. Från småsnack till digital chatt- En kvalitativ studie om organisationskultur och informell kommunikation i en digital arbetsmiljö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Hanna Lindström; Clara Bergsten; [2021]
    Nyckelord :organizational culture; organizational identity; internal communication; informal communication; Covid-19; digital working environment.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie ämnar undersöka hur kommunikatörer i svenska organisationer uppfattar organisationskultur i förhållande till den nya digitala arbetsmiljö som organisationer befinner sig i med anledning av Covid-19-pandemin, samt vad de anser är av störst vikt att fokusera på och arbeta med i denna situation. Med en vetenskaplig utgångspunkt i socialkonstruktivism, meningsskapande, hermeneutik och fenomenologi har vi genomfört en kvalitativ intervjustudie, som kopplar an till teorier och tidigare forskning inom fälten organisationskultur, organisationsidentitet, internkommunikation och informell kommunikation. LÄS MER

  4. 19. LO och förvandlingen : En komparativ analys av LO:s förmedlade organisationsidentitet mellan 1938, 1955 och 1965

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Aston Persson; [2021]
    Nyckelord :Organisationsidentitet; LO; svenska modellen;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 20. Intern Employer Branding : En kvalitativ studie om hur tre managementkonsultbolag arbetar med intern Employer Branding

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ylva Brené; Ida Åström; [2021]
    Nyckelord :Intern Employer Branding; Managementkonsultbolag; Lojalitet; Organisationsidentitet; Företagskultur.;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar fenomenet intern Employer Branding. Problemet som ligger till grund för uppsatsen är konsultbranschens svårigheter i att behålla anställda och branschens höga personalomsättning. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur managementkonsultbolag arbetar med intern Employer Branding. LÄS MER