Sökning: "PISA 2015"

Visar resultat 6 - 10 av 80 uppsatser innehållade orden PISA 2015.

  1. 6. THE WELL-BEING OF ACADEMICALLY RESILIENT STUDENTS IN GERMANY Reanalysis of PISA 2015 data using Structural Equation Modeling

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Deborah Elin Siebecke; [2020-01-22]
    Nyckelord :Academic Resilience; Disadvantaged High-Achievers; Well-Being; Academic Performance;

    Sammanfattning : Aim: This study aims at investigating the well-being of academically resilient students, as well as examining a possible effect of well-being on achievement. In doing so, this study attempts at contributing to a smaller research gap concerning the well-being of academically resilient students. LÄS MER

  2. 7. En systematisk litteraturstudie om sambandet mellan matematik och läsförståelse : Med inriktning textuppgifter på mellanstadiet

    M1-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Melissa Karlsson; Alva Hultén; [2020]
    Nyckelord :Matematik Läsförståelse Textuppgifter Påverkansfaktorer;

    Sammanfattning : Denna studie inriktar sig mot matematik och läsförståelse med fokus på textuppgifter för elever på mellanstadiet. PISA (Programme for International Student Assessment) är ett internationellt program där 15 åriga elevers kunskaper testas i dels matematik och läsförståelse. LÄS MER

  3. 8. Picking up the PISA? Teacher certification and student achievement in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Anja Tuneld; [2020]
    Nyckelord :Teacher certification; teacher quality; student achievement; education policy;

    Sammanfattning : In an effort to raise the status of teachers and increase the quality and equity of Swedish education by ensuring competent teachers, a national and subject-specific teacher certification was introduced in 2011, despite scant evidence in favor of teacher certification. This thesis attempts to answer the question: What effect do certified teachers in Sweden have on ninth grade student achievement? By applying fixed effects models to school-level panel data spanning the academic years 2014/2015-2018/2019, this study finds that certified teachers have significant and positive effects on student achievement in mathematics, at least in terms of standardized national test results. LÄS MER

  4. 9. Teaching Practices and Collaborative Problem Solving - Evidence from PISA 2015

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionen

    Författare :Jens Mattsson; [2020]
    Nyckelord :Teaching practices; Collaborative Problem Solving; Standardized tests; PISA 2015; Business and Economics;

    Sammanfattning : There is a heated debate on what teaching practices should be used to foster the skills students need for the current and future workplace. The 21st-century skills movement, among others, argue that 21st-century skills such as creativity, critical thinking, and collaboration should be actively taught to students using more modern teaching practices (for example students working in small groups and focusing on critical thinking) and less traditional teaching practices (for example lecturing and focusing on fact-based knowledge). LÄS MER

  5. 10. Hur hanterar lärare elevers olika nivåer i läsundervisning?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Kaisa Nyman; [2020]
    Nyckelord :different reading levels; instruction; elementary school; läsundervisning; olika läsnivåer; åk f-3;

    Sammanfattning : Det finns flera sätt att lära sig att läsa men för många barn är det en komplex process som både lärs in i och utanför skolan. Barn lär dessutom på olika sätt vilket gör att läraren i svenska måste ha olika pedagogiska redskap för att kunna möta barnens olika nivåer i läsundervisningen. LÄS MER