Sökning: "PR agencies"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden PR agencies.

  1. 1. Defining Success: The PR Measurement Maze

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Ellen Thorell; Clara Bergström; [2023]
    Nyckelord :Public Relations; Measurement; Evaluation; Communication Logic; Agency-Client Relationship; Legitimacy; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study addresses how a lack of shared understanding of how PR contributes to organisational success creates a challenge in demonstrating the value of PR activities. The challenge lies in legitimising PR work, as its value is often viewed as difficult to measure and evaluate. LÄS MER

  2. 2. Closer Connection for Perfection

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Robin Naderi; Nicholas Sjögren; [2022]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Management of Influencer Marketing; Micro-Influencer; Nano-influencer; Value Creation;

    Sammanfattning : As influencer marketing has become a widely used marketing strategy for companies to reach new and existing audiences, marketing professionals need to better understand how to manage influencer marketing based on strategic factors to create value. One strategic factor and potential source of value is the relationship between influencers and their audiences. LÄS MER

  3. 3. Public Relations på sociala medier : En kvalitativ studie om PR-byråers effektiva kommunikationsprocess

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Fanny Höglund; Emilia Karkulahti; [2018]
    Nyckelord :PR-agencies; communication; social media; efficiency; work process; PR-byråer; kommunikation; sociala medier; effektivitet; arbetsprocess;

    Sammanfattning : Background: The technological development has made it possible for organizations and companies to communicate directly to the target group without any restrictions in time and place. Through social media, a new communication process has been developed and it is now possible to communicate directly with society through their own media. LÄS MER

  4. 4. PR inom PR

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Lina Walberg; Carolina Carlstedt; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This research report focus to find common denominators in the members of PRECIS and Svenska PR-företagen ́s strategies and their use of their own PR. Aim: Our aim is to study how Public Relations practitioners work with Public Relations for themselves, PR within PR, and to gain new knowledge about the field and its importance for their agencies. LÄS MER

  5. 5. Ett överflöd av data men ett underskott av insikter - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett professionellt tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Sundgren; Måns Claeson; William Persson; Oscar Wachtmeister; [2018]
    Nyckelord :Public Relations; PR; Professional Service Firm; PSF; Business Intelligence; Big Data; Kunskap; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel:“Ett överflöd av data men ett underskott av insikter” - En fallstudie om hur Business Intelligence påverkar tjänsteleveransen i ett Professionellt tjänsteföretag Seminariedatum: 2018-06-05 Kurs: FEKH19, Examensarbete i Strategic Management Författare: Måns Claeson, William Persson, Emma Sundgren och Oscar Wachtmeister Handledare: Niklas Lars Hallberg Nyckelord: Public Relations (PR), Professional Service firm (PSF), Business Intelligence, Data, Big Data, Kunskap Syfte: Undersöka hur Business Intelligence påverkar ett professionellt tjänsteföretags tjänsteleverans. Metod: En kvalitativ enfallsstudie med induktiv ansats har genomförts. LÄS MER