Sökning: "PR värde"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden PR värde.

  1. 1. Closed-loop control and data- recording of a modular-multilevel converter (MMC)

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Longgang Su; [2022]
    Nyckelord :Modular multilevel converters MMCs ; filed programmable gate array FPGA ; direct memory access DMA ; energy closed-loop control; data recording; ethernet.; Modulära multilevel-omvandlare MMC ; filed programmeable gate array FPGA ; direkt minnesåtkomst DMA ; energistyrning med sluten slinga; datainspelning; ethernet.;

    Sammanfattning : Modular multilevel converters (MMCs) are the preferred converter solution in flexible ac transmission systems (FACTS) and high-voltage direct current (HVDC) applications. This is due to the high quality of the voltage and current signals, lower overall losses, and fewer problems with switching-related EMI. LÄS MER

  2. 2. Influencers värde på Instagram : En kvalitativ studie om hur företag uppfattar influencers värde på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Patrik Prokić; [2020]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; Instagram; image; WOM; relationsmarknadsföring; sociala medier;

    Sammanfattning : Influencer marketing har uppmärksammats de senaste åren och allt fler företag nyttjar influencers för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Som i ett led av den digitala utvecklingen behövs nya och kreativa tillvägagångssätt för att marknadsföra sig. LÄS MER

  3. 3. Värdet av Influncer Marketing : En studie om hur svenska PR-byråer ser på värdet av Influencer Marketing och hur de mäter detta värde.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :James Brattström; Arvid van Krieken; [2020]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Värde; IM; PR-byrå och mätning.;

    Sammanfattning : This report aims to investigate how Public Relation-firms sees the value of influencer marketing and how they measure that value. Influencer marketing is a phenomenon which is on the rise in today's digital marketing society and understanding the value it can add is therefore of great importance. LÄS MER

  4. 4. Preventing Interference in Smart Contracts

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Diyala Isabar; Björn Aurell Hansson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Smart contracts are a new form of contracts that handle transactions of economical value between users on a network, without the need for a middle man. This is possible as the integrity of the transactions are ensured using Blockchain technology. LÄS MER

  5. 5. UNICEF:s kommunikation på Instagram för att skapa engagemang och beröra : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Clara Hallén; Elin Dannapfel; [2018]
    Nyckelord :Multimodal analys; kvalitativ metod; Instagram; Unicef; ambassadörer; budskap; beröra; engagemang;

    Sammanfattning : Över tid har det skett en enorm förändring gällande medieutvecklingen, som påverkat sättet att kommunicera. Där användningen av sociala medier är ett exempel kopplat till denna utvecklingen och där Instagram kommit att bli en av de mest använda sociala kanalerna. LÄS MER