Sökning: "Physical activity in preschool"
Visar resultat 11 - 15 av 148 uppsatser innehållade orden Physical activity in preschool.
11. Fysikundervisning med och utan stöttning : En designstudie om det fysikaliska fenomenet flyta och sjunka
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Syftet med studien är att bidra med kunskap om hur ett stöttande arbetssätt utvecklar barns ämneskunskaper i undervisning om flyta och sjunka som fenomen. I studien deltog förskolebarn i åldrarna två till fem år, som gick på en åldersblandad avdelning i en förskola i Mellansverige. LÄS MER
12. “Varför sjönk dom?” : Ett utforskande av fenomenen flyta och sjunka med de yngre barnen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute knowledge about how 2-4-year-oldsexplore the physical phenomena of floating and sinking, and how a practicalactivity can contribute to development and learning. To respond to the study,observation was chosen as the method where a designed activity with thevariation theory as support was conducted in three groups of children, theactivity was then divided into four phases for us students to get a clearerstructure. LÄS MER
13. Full fart i rutschkanan! : En studie om friktion
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : The purpose of the study is to contribute knowledge about children's understanding of the physical phenomenon of friction by conducting a planned learning activity together with the children. In the activity, the children had the opportunity to investigate high and low friction with varied materials in a slide. LÄS MER
14. Det pedagogiska arbetet med barns fysiska aktivitet i förskolan : En kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : Denna studie handlar om det pedagogiska arbetet med barns fysiska aktivitet i förskolan. Studien baseras på kvalitativa intervjuer med öppna frågor där jag intervjuat förskollärare från olika förskolor kring deras arbetssätt och förhållande till fysisk aktivitet. LÄS MER
15. Fysisk aktivitet och digitalisering : Pedagogers syn på att kombinera fysisk aktivitet och digitala verktyg i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet med studien är att belysa pedagogers syn på att kombinera fysisk aktivitet och digitala verktyg i förskolan. Den metod som användes var kvalitativa intervjuer, detta för att kunna fånga pedagogers syn på området. LÄS MER