Sökning: "Pierre Cederholm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Pierre Cederholm.

  1. 1. Varför går vi på konsert? : En kvalitativ studie om yngre personers motivation till att besöka popkonserter

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Emile Cederholm Milliere; [2023]
    Nyckelord :Konsert; Popmusik; Publik; Yngre personer; Habitus; Kapital; Pierre Bourdieu;

    Sammanfattning : Konserter har bidragit till människors musikupplevelser i flera generationer. Däremot har den teknologiska utvecklingen förändrat möjligheterna för hur vi kan konsumerar musik. Det är utvecklingen av olika ljudmedier, från fonograf till streamingtjänster som utmanar musiklyssnarnas val av musikkonsumtion. LÄS MER

  2. 2. En studie i blått – har det politiska skiftet ekonomiserat kulturen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för kulturadministration

    Författare :Evelina Cederholm; [2013]
    Nyckelord :culture; economy; cultural policy; Bourdieu; capital; habitus; field; organizational behavior; organisationsförändring; kulturpolitik; kultur; ekonomi; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to make the effects of the new cultural policies as presented by the current government visible. To do this I conducted a document study of Proposition 1996/97:3: Kulturpolitik och Proposition 2009/10:3: Tid för kultur in order to clearly show the change in Swedish cultural policy. LÄS MER

  3. 3. Två spår samma destination - SJ och kundens innovationsresa.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Mikael Cederholm; Janne Vainio; Pierre Hansen Reljanovic; [2011]
    Nyckelord :kommunikation; serviceinnovationer; maslow; servicelandskap; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att inom tågbranschen undersöka gapet mellan en järnvägsaktörs bild av kundernas behov och de verkliga behoven som kunderna har, förstå bakomliggande faktorer samt föreslå kundfokuserade åtgärder för att minska gapet. Den beskrivna problembakgrunden och syftet har resulterat i följande två frågeställningar: ? Hur yttrar sig SJ:s önskan om att tillfredställa kundernas behov? ? Hur yttrar sig kundernas önskan om vilka behov som de vill ska tillfredställas?. LÄS MER