Sökning: "Presence service"
Visar resultat 6 - 10 av 276 uppsatser innehållade orden Presence service.
6. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER
7. Realpresens och koncelebration : – debatten som uppstod efter biskopsbrevet Fira nattvard: brev från biskoparna till Svenska kyrkans präster och församlingar
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionenSammanfattning : This study analyses the debate that took place after a letter about the eucharist, Fira Nattvard: brev från biskoparna till Svenska kyrkans präster och församlingar, was published by the bishops of the Church of Sweden, 2020. The aim is to map the discussion with a focus on two main themes while examining a number of articles published in Swedish magazines. LÄS MER
8. Arbete med biologisk mångfald på Kungliga Djurgården : med fokus på rödlistade och invasiva arter
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EcologySammanfattning : Fler och fler arter hotas av förändrad markanvändning, klimatförändringar, spridning av invasiva arter m.m. För att motverka den negativa utvecklingen har urbana grönområden blivit allt viktigare. LÄS MER
9. Designing and evaluating distribution networks for luxury beds : A case study of Hästens Beds’ European distribution from the perspective of cost and delivery service
Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutvecklingSammanfattning : Hästens Beds is a Swedish luxury bed manufacturer, located in Köping, Sweden. They have a strong global presence, with Europe being the most mature and proven market. LÄS MER
10. Public Service jakt på den unga nyhetskonsumenten - En kvalitativ fallstudie om hur SVT bygger relationer till unga vuxna på sociala medier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Idag har sociala medieplattformar utvecklats till att bli den främsta informationskällan för nyheter bland unga vuxna. Det traditionella broadcast utbudet är inte längre tillräckligt för att nå ut till målgruppen, vilket har gjort att dagens public service organisationer idag behöver se över hur man når ut och kommunicerar sitt innehåll. LÄS MER