Sökning: "Price premium"
Visar resultat 26 - 30 av 209 uppsatser innehållade orden Price premium.
26. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER
27. Powering up profits - Integrating Power Purchase Agreements and Battery Systems for Nordic Power Futures
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaperSammanfattning : This master’s thesis aims to assess the profitability and the factors impacting the profitability of entering a short position in financial derivative contracts on the Nordic power market while procuring electricity through a pay-as-produced power purchase contract and on the day-ahead (DA) market, simultaneously the strategy utilizes a battery storage system to mitigate the effects of price spikes. The research adopted a mixed-method approach by combining quantitative analysis with qualitative findings. LÄS MER
28. Put your money where your mouth is: How do eco-labels and the perception of sustainability affect the value of a tomato?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistikSammanfattning : This study attempts to estimate willingness to pay for organic tomatoes according to university students in Gothenburg, Sweden. Previous research on the willingness to pay for ECO-labeled grocery products has been conducted. However, this research has either only been conducted on other individual goods or in other parts of the world. LÄS MER
29. Monetary Parameters’ influence on Organic and Conventional Fruit Consumption : a Demand-System Analysis of a Swedish Supermarket
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : This paper examines the influence of prices and income on organic fruits. Fresh fruit consumption is impacted by high price volatility, and these price changes influence especially organic goods. Own-price, cross-price, and expenditure elasticities are examined with a QAIDS based on a dataset of a Swedish supermarket. LÄS MER
30. Have you seen that I've paid to go green? A quantitative study on how product visibility impacts consumers' intention to pay a price premium for green steel and ammonia products
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Are consumers willing to pay a price premium for green product alternatives? This is a key question for companies evaluating whether to decarbonise their businesses. For so-called hard-to-abate industries, decarbonisation will require significant investment, and thus this question is of great importance. LÄS MER