Sökning: "Price premium"

Visar resultat 26 - 30 av 209 uppsatser innehållade orden Price premium.

  1. 26. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER

  2. 27. Powering up profits - Integrating Power Purchase Agreements and Battery Systems for Nordic Power Futures

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :William Thorwaldson; Ellen Jinglöv; [2023]
    Nyckelord :Power Purchase Agreements; Financial Power Trading; Battery Energy Storage Systems; Power Futures; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : This master’s thesis aims to assess the profitability and the factors impacting the profitability of entering a short position in financial derivative contracts on the Nordic power market while procuring electricity through a pay-as-produced power purchase contract and on the day-ahead (DA) market, simultaneously the strategy utilizes a battery storage system to mitigate the effects of price spikes. The research adopted a mixed-method approach by combining quantitative analysis with qualitative findings. LÄS MER

  3. 28. Put your money where your mouth is: How do eco-labels and the perception of sustainability affect the value of a tomato?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för nationalekonomi med statistik

    Författare :Weinny Karlsson; Karl Parker; [2022-07-08]
    Nyckelord :Willingness to pay; van Westendorp; Tomatoes; ECO-labels; Regression analysis;

    Sammanfattning : This study attempts to estimate willingness to pay for organic tomatoes according to university students in Gothenburg, Sweden. Previous research on the willingness to pay for ECO-labeled grocery products has been conducted. However, this research has either only been conducted on other individual goods or in other parts of the world. LÄS MER

  4. 29. Monetary Parameters’ influence on Organic and Conventional Fruit Consumption : a Demand-System Analysis of a Swedish Supermarket

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Cora Rebecca Charlotte Blasinski; [2022]
    Nyckelord :QAIDS; demand analysis; organic fruits; Sweden;

    Sammanfattning : This paper examines the influence of prices and income on organic fruits. Fresh fruit consumption is impacted by high price volatility, and these price changes influence especially organic goods. Own-price, cross-price, and expenditure elasticities are examined with a QAIDS based on a dataset of a Swedish supermarket. LÄS MER

  5. 30. Have you seen that I've paid to go green? A quantitative study on how product visibility impacts consumers' intention to pay a price premium for green steel and ammonia products

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Elsa Fäger; Madeleine Briem; [2022]
    Nyckelord :Green premium; Hard-to-abate industries; Willingness to pay; Product visibility; Signalling theory;

    Sammanfattning : Are consumers willing to pay a price premium for green product alternatives? This is a key question for companies evaluating whether to decarbonise their businesses. For so-called hard-to-abate industries, decarbonisation will require significant investment, and thus this question is of great importance. LÄS MER